Jövőre már free-floating megoldásokat is tesztel a BKK

Tavasszal a jelenleginél modernebb, a változó felhasználói igényekhez igazodó Mol Bubit vehetnek birtokukba a fővárosi közbringarendszer használói – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szombaton az MTI-vel.

    A közlemény szerint a jelenlegi üzemeltetői szerződés november 29-én lejár, amelyet a BKK nem hosszabbított meg az átmeneti hónapokra, tehát a szolgáltatás tavaszig szünetelni fog.


    Hozzátették, hogy a leállás egyébként is elengedhetetlen lett volna a rendszer átalakításához, erre pedig a téli időszak a legideálisabb: ilyenkor az átlagosnál 90 százalékkal alacsonyabb a kerékpárok kihasználtsága.


    A várható fejlesztésekről azt írták, 1200 új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, ez az állomány – igény esetén – még 400 biciklivel bármikor bővíthető.


    A tervek szerint rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak. Az üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki.


    Felhasználóbarát, új applikáció is érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást.


    Megmarad a jelenleg rendelkezésre álló 158 dokkoló, de a BKK a jövőben újszerű – úgynevezett free-floating – megoldásokat is tesztelni fog: ezzel az is lehetővé válhat, hogy az ügyfelek a kerékpárokat előre kijelölt virtuális dokkolóknál helyezzék el.


    A Mol Bubi új rendszerében azonban továbbra sem lesznek elektromos meghajtású biciklik. Ennek az az oka, hogy az e-kerékpárok jelentősen növelnék a közbringarendszer fenntartását, ugyanis ezeknek a járműveknek nemcsak a beszerzése, hanem az üzemeltetési költsége is többszöröse egy hagyományos bicikliének – áll a közleményben.