5 csillagos az Audi A5
„Az Audi A5 az A4 Limousine és az Avant helyébe lép, mivel a márka ezentúl páros számokkal a tisztán elektromos meghajtású modelleket, páratlan számokkal pedig a belső égésű motoros járműveket jelöli. Így az A4 lett az A5.
Ami változatlan maradt, az az Audi biztonság iránti elkötelezettsége; az Audi A5 elérte az Euro NCAP maximális, ötcsillagos pontszámát”
– írta közleményében a független minősítő szervezet.
Kiemelendő, hogy a gyerekek védettsége még az elöl utazó felnőttekénél is jobb.
Amint az Euro NCAP írta, a 6 és 10 éves gyerekek méretének megfelelő próbabábuk esetében a test minden kritikus testrészének védelme jó volt. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, hogy hátrafelé néző gyermekbiztonsági rendszert lehessen használni ebben az üléshelyzetben. A vezető egyértelmű tájékoztatást kap a légzsák állapotáról, és a szakemberek ezt a rendszert is díjazták.
Az A5-öt közvetett „gyermekjelenlét-érzékelő” rendszerrel szerelték fel, amely figyelmeztetést ad ki, ha felismeri, hogy az autóban gyermeket vagy csecsemőt hagytak. Minden olyan gyermekbiztonsági rendszer, amelyre az Audi A5-öt tervezték, megfelelően felszerelhető és elhelyezhető volt az autóban.
Az Audi A5 rendelkezik egy olyan védelmi rendszerrel, amely védi az utasokat, hogy egymásnak ütközve megsérüljenek. Ez az első ülések közé kirobbanó légzsák jól teljesített az Euro NCAP tesztjein, a próbababák mérési eredményei jó védelmet mutattak mind a vezető, mind az utasa számára.
A ráfutásos balesetek esetén igen fontos, hogy az utasok védettel legyenek a nyakat érő, úgynevezett az ostorcsapás sérüléssel szemben.
Ezek a tesztek mind az első ülések, mind a hátsók fejtámláinál jó eredménnyel zárultak.
Az autó fejlett eCall rendszerrel rendelkezik, ami baleset alkalmával riasztja a segélyszolgálatokat. Emellett az Audi demonstrálta, hogy az ajtók és az ablakok az autó elmerülése után nyithatók lesznek, hogy az utasok ki tudjanak menekülni.