225/45 R17 téli abroncsok ADAC-tesztje
Hó, jég, nedves vagy száraz aszfalt, fagyos időjárás – ilyen körülményekre készítik fel a gumigyárak a téli használatra szánt abroncsokat, ezért az ADAC, a német autóklub le is tesztelt 16 féle gyártmányt, mielőtt beáll a fagy.
A H sebességosztályú, vagyis legfeljebb 210 kilométeres sebességig ajánlott 225/45 R17-es gumiabroncs még mindig az egyik legkelendőbb méret, hiszen az alsó középkategória számos olyan kompakt modelljéhez illik, mint az Audi A3, a Mercedes A-osztály, vagy az ADAC tesztkocsija a VW Golf. A 16 abroncsmodell közül egy volt „gyenge”, ezért a klub nem is ajánlja megvételre, viszont négy „jó”, tizenegy pedig „kielégítő” minősítést kapott.
A jók
A Continental WinterContact TS 870 a kiváló vezetési teljesítmény és a lehető legjobb környezeti hatás közötti egyensúlyt mutatta be a téli és nedves utakon elért legjobb eredményekkel.
A Michelin Alpin 6 és a Goodyear Ultra Grip Performance + szintén jól teljesített, nagyon hasonló teljesítménnyel. A francia csak azért került a második helyre, mert a mérések alapján a szakemberek 61 ezer kilométeres futásteljesítményt prognosztizáltak, szemben a Goodyear 54 400 kilométerével.
Ugyancsak magas futásteljesítménye révén került az élbolyba a Dunlop Winter Sport 5, annak ellenére, hogy nedves úton kisebb fokú gyengeségeket mutatott.
A közepesek hada
A tizenegy „kielégítő” gumiabroncs széles középmezőnyében a vezetési profil nagy szerepet játszott a kiválasztásban.
Azok számára, akik nagyobb hangsúlyt fektetnek a biztonságra nedves körülmények között, a következőket ajánlja az ADAC:
Semperit Speed Grip 5
Hankook Winter i*cept RS3
Giti GitiWinter W2
Apollo Aspire XP Winter
Pirelli Cinturato Winter 2
Yokohama BlueEarth-Winter V906
Bridgestone Blizzak LM005
Ha pedig hóban és jégen kell közlekednie, válasszon az alábbiak közül:
Vredestein Wintrac Pro
Hankook Winter i*cept RS3
Kumho Wintercraft WP52
Pirelli Cinturato Winter 2
Sava eskimo hp2
illetve esetleg:
Kormoran Snow
Ez utóbbi, a lengyel Kormoran azonban a teszt szerint csak kifejezetten hóban szolgál jól. Teljesítménye rendkívül gyenge száraz és különösen nedves úton. Ezért az ADAC ítélete egyértelműen „nem kielégítő” minősítés volt.