Az új Opel Corsa tesztelése a Sarkkörön, Dudenhofenben és Rüsselsheimben
Nagysebességű tesztelés Dudenhofen döntött kanyarjaiban
Nagyra értékelték az új Corsa IntelliLux LED® mátrixlámpájának teljesítményét azok az opeles mérnökök is, akik éjszaka hajtották az autót a márka rüsselsheimi központjának közelében, a Dudenhofeni tesztközpont kör- és vezetéstechnikai-, illetve komfortpályáján. A hosszú egyenesekben autópályás használatra készítették fel az új kocsit, a kormányzás és a csillapítás is meg kell hogy feleljen a magas Opel követelményeknek.
„Nagy fontosságot tulajdonítunk a karosszéria viselkedésének. Például minden Opelnek feszesen és precízen kell vennie autópálya-sebességnél a hosszú úthullámokat.
Az autó sohasem kelthet túl puha érzést. Az új Corsa ebben a diszciplínában is maximális stabilitást mutatott“, jelentette ki Thomas Wanke.
A sebességfüggő kormányzást precíz, homogén rásegítésre és jó visszajelzésre hangolták. A lengéscsillapítást úgy állították be, hogy az út legkisebb egyenetlenségeire is azonnal reagáljanak, hogy az új Corsa mindig stabil kontroll alatt legyen. Autópálya-tempónál vizsgáztak az előszériás járművek sávváltásból, fékezésből is. A Corsa 140 fölött fékezve is teljesen irányítható marad és abszolút tabunak számít a fékezési túlkormányzottság. Mindezt kiegészítve döntött kanyaros nagysebességi pályán ellenőrzik, nem lebeg, vibrál vagy zajong-e a karosszéria valamelyik eleme.
Miután jól vizsgázott a Corsa az autópályás feladatokban, mehet fürdeni: 25 centiméterig különböző mélységű vízen kell átgázolnia, nagy hullámot tolva maga előtt. Víz nem jöhet be az utastérbe, a motor nem szívhatja meg magát, az elektromos berendezéseknek zavartalanul kell működniük, és mindennek bírnia kell az orrhullámot, például nem szakadhat le a teljes víznyomásnak kitett alsó motorburkolat.
Elektronikai labortesztelés, éjjel-nappal Rüsselsheimben
Miközben a prototípusok a sarkkörön és a Dudenhofeni tesztközpontban bizonyítják, mire képes a futómű, a jármű teljes elektronikájának elektromágneses kompatibilitását a cég saját laborjában fejlesztik szériagyártásra éretté. Ez biztosítja, hogy ne befolyásolják egymást a különböző berendezések. Korábban csak arra kellett ügyelni, hogy elnyomják a rádió sistergését, amelyet a gyújtás, a generátor vagy az ablaktörlő-motor okozhatott. Ma már sokszorosan összetettebb a feladat, hiszen az új Opel Corsa tele van modern elektronikával. Ide tartozik az ESP és a sokféle asszisztensrendszer éppúgy, mint az IntelliLux LED®mátrixvilágítás, a hangrendszer és az infotainment-készülék.
Ezért aztán a Corsa bevonul a laboratóriumba, amelynek speciális felszerelésű helyiségeiben ellenőrzik, miképp reagál a járműelektronika különféle elektromágneses zavarásokra. Ezek jöhetnek kábelkötegekből, de a „semmiből” is, sugárzásként. Kiszűrésükre minden lehetséges frekvenciatartományban besugározzák az autót. A terem fura kinézésű adszorbens burkolata elnyeli a visszaverődő hullámokat, hogy ne zavarhassanak bele a mérésbe, így tiszta, megismételhető eredményeket lehet kapni. Egy-egy Opel-modell csak akkor kaphat zöld fényt, ha valamennyi rendszere tökéletesen rezisztens mindenféle külső elektromágneses sugárforrásra. Az új Corsa már megfelelt ezen a vizsgán is: elektronikája optimálisan védett a zavaró hatások ellen.