Zárt pályás és laboratóriumi tesztek várnak még az új 408-asra

ÚJ PEUGEOT 408 : UTOLSÓ SIMÍTÁSOK A BEMUTATÓ ELŐTT

Bár hamarosan, június 22-én hivatalosan is leleplezik a vonalait álcaruhában már megvillantó új 408-at, a gyártás őszi elindítása előtt még komoly tesztelési feladatok várnak rá. Míg az új modell érkezése váratlanul érhetett sokakat, a tesztelési procedúra egy előre megtervezett, szigorú és precíz folyamat szerint zajlik. A program közúti, zárt pályás és laboratóriumi, azaz próbapados fázisokból áll. A cél egyértelmű : kompromisszumok nélküli, kiváló minőség már az első legyártott példányoktól.

VÉGSŐ JÓVÁHAGYÓ TESZTEK A KIVÁLÓ MINŐSÉG ÉRDEKÉBEN

A kiválóság eléréséhez, legyen szó akár általánosan a minőségről vagy akár az autó szolgáltatásairól, rengeteg különböző tesztre és próbára van szükség egy új modell gyártásának elindításakor. Első körben, ma már speciális szoftverek segítségével végeznek el rengeteg szimulációt, ami egyrészt felgyorsítja a fejlesztést, másrészt sok fizikai erőforrást megspórol. Miután a szoftveres tesztelés lezajlik, amely közel egy évet vesz igénybe, elindul a belső jóváhagyási folyamat (PIV – Plan Interne de Validation), amely fizikai tesztek sorozatát jelenti, ezek az autó valamennyi részegységére kiterjednek.

A tesztelésért felelős szakemberek tehát megkapták az új 408 első példányait, természetesen alapos alcázással : a karosszériát öntapadó fólia borítja, melynek grafikája hatékonyan álcázza az autó vonalait és méreteit, ehhez jönnek még azok a műanyag elemek, melyek hatékonyan rejtik el a részleteket a kíváncsi szemek elől.

Ezekkel a tesztautókkal, összesen több mint 1 ,1 millió kilométert tettek meg a legkülönbözőbb körülmények közepette, változatos út- és klimatikus viszonyok között. Gázlókon történő áthajtás, kövezett és kátyús utakon való haladás és kavicsszórás egyaránt szerepelt a programban, csakúgy mint a trópusi melegben vagy a sarkvidéki hidegben történő tesztelés. Szó szerint éjjel-nappal zajlott az ismétlődő tesztelés, folyamatos értékelés és alapos megfigyelés mellett. Az extrém körülmények között megtett minden egyes kilométer több, mint tíz kilométer normál használat melletti futásnak felel meg.

Az idő előrehaladtával és a tesztek igényeinek megfelelően könnyítenek az álcázáson, de a kíváncsi szemektől rejtve, a tesztpadokon, a szélcsatornában és a laboratóriumokban az álcázásuktól megfosztott autók még extrémebb próbákat állnak ki. Egy különleges, 4 tengelyes padon például a karosszéria strukturális fáradását tesztelik extrém igénybevétel esetén : egy hús – vér ember aligha tudna fizikailag a volán mögött maradni vagy elviselni egy ilyen tortúrát, amelynek a gép aláveti a karosszériát.

”Célunk a tökéletesség. Munkánk során egyrészt teszteljük az új 408 összeszerelési minőségét másrészt az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásait is, tehát minden olyan helyzetet, amellyel a felhasználó találkozhat. Összességében a határokat feszegetjük, akár a közúti, akár a laboratóriumi, próbapados tesztelésről beszélünk. Nagyon szigorúak vagyunk, nem csak az autóval, de saját magunkkal szemben is, hogy elérhessük azt a minőségi színvonalat, amelyet célul tűztünk ki. Mindemellett felemelő érzés ezen a projekten dolgozni, látva, hogy gyakorlatilag a csapat valamennyi tagja beleszeretett az új 408-ba.” – nyilatkozta Emmanuel LAFAURY a PEUGEOT 408 projekt vezetője.

EGY ÚJ KAROSSZÉRIATÍPUS A PEUGEOT-TÓL, EGY ATTRAKTÍV SZILUETT

Az utolsó álca mögé bújtatott képek egy dinamikus, megemelt « fastback » karosszériát mutatnak, mely nagyméretű kerekeken gurul és a márkához hűen egy igazi nagymacska benyomását kelti.

A felelősségteljes vezetési élmény jegyében az új PEUGEOT 408 esetén különös gondot fordítottak az aerodinamikára, optimalizálva a karosszéria légellenállását, minden lehetséges irányból.

Megjelenéséhez hasonlóan váratlan az elnevezése, az új PEUGEOT modell kereskedelmi forgalmazása PEUGEOT 408 néven indul majd, kivéve a kínai piacot, ahol a 408X megjelölést kapja.