Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Vérbeli és praktikus Szigetlakó – Dacia Logan MCV

Posted on 2017.08.22.2022.10.04. By Teszt Elek

Ez a cím, már megint micsoda!?
…Gondolhatja a nagyérdemű, ezért ismét egy kis magyarázattal kezdünk.

Az úgy volt, hogy hosszú évekkel ezelőtt egy – a többek között a Sziget fesztiválon  is tevékenykedő – önkéntes csapat médiamegjelenéseit szerveztem és próbáltam támogatókat az egyesület mellé állítani.
Szerencsémre a Dacia hazai vezetőinek tetszett az önkéntes segítők munkája és néhány esztendővel ezelőtt két Dacia Logan MCV-t is biztosítottak számunkra.
Mivel  az autókat az én  kapcsolatrendszeremnek köszönhetően használhatta az egyesület egész nyáron, több fesztiválon át, az egyik MCV-be “én költöztem bele” – még,  ha ez így utólag, nagyon zavarja is az egyesület elnökét és alelnökét…

A következő esztendőben újra MCV-k érkeztek az egyesülethez, majd amikor én befejeztem az ottani önkéntes munkát, egy Duster lett a nyári társam a tavalyi esztendőben,  az idei Sziget fesztiválra azonban “visszaköltözhettem” a megszokott Logan MCV-be.

A Dacia Logan már az első  megjelenésekor nagyot tarolt a hazai autópiacon – köszönhetően egyszerűségének, praktikusságának és kedvező árazásának.
Nem, nem! A Loganba huppanva nem a kézzel  varrott bőrt,  vagy a fa (utánzatú műanyag) betéteket kell keresnie az embernek!
A Logan nem flancol, csak teszi csendben és pontosan a dolgát!

Az idei esztendőben már a második generációs Dacia Logan MCV, facelift változatát koptathattam.

Az autó a külső megjelenésében is szolidan hozza a mai trendeket.
Orcácskája jellegzetes Dacia mosolyt kapott, az első fényszórókban a kor nagy és hasznos újítása, a LED nappali fény is helyet kapott.

A viszonylag hosszú orr biztonságérzetet ad, az első és a hátsó ajtókon teljesen zökkenőmentesen huppanhatunk be a gépbe – vagy épp könnyedén hagyhatjuk el  az utasteret.
Az autó végéhez érve egy igen nagyméretű csomagtér ajtót találunk, ami elég magasra nyílik ahhoz, hogy akár a magamfajta 180 pluszos emberek se verjék bele a burájukat a pakoláskor.

A: Tengelytáv 2635
B : Teljes hossz 4501
C : Első túlnyúlás 827
D : Hátsó túlnyúlás 1039
H : Magasság terheletlenül 1521
H2 : Csomagtér ajtónyílásának magassága 784
H1 : Rakodóküszöb magassága 590
L1/L2 : Szélesség visszapillantó tükrök nélkül/tükrökkel 1733 / 1994

Ha már a csomagtér ajtajánál tartunk, akkor kezdjük is a belső elemzést erről az oldalról.
A csomagtér padlójának, és vele a hátsó lökhárító felső élének magassága nagyon ideális, ugyanis nem kell sem mélyre hajolnunk, sem magasra emelnünk, ha éppen rakodunk a kombiba/ból.
A padló természetesen felnyitható és alatta a pótkerék, valamint a kerékkulcs mellé akár egy zsugornyi félliteres üdítőt (vagy egyéb piákat) is elhelyezhetünk – a fóliából  kicsomagolva. Ez nagyon hasznos lehet a fesztiválra való  behajtáskor 😉
A kombi csomagtere alapból is hatalmas… Amennyiben a hátsó  ülések osztottan dönthető háttámláját előre hajtjuk, szinte egy franciaágyat kapunk. Ekkor akár egy magasabb szekrényt,vagy (fektetve) egy nagyobb hűtőt is ellogisztikázhatunk a kocsival.

No, de beszéljünk inkább a személyes tesztről!
Mint fentebb már említettem, az évek során több alkalommal is lehetett hű társam az MCV. Ezen utak, fesztiválok során bizony volt olyan is, hogy olyan ítéletidő volt az adott helyszínen, hogy a kombiban aludtam.
És, ami a lényeg! Egyrészt hosszában elfértem – igaz ehhez az első (anyós)ülést teljesen előre kellett húzni -, másrészt nem is volt annyira kényelmetlen szálláshely. Meg kell említenem,hogy a hátsó üléssor és a csomagtér padlója között némi szintkülönbség van, de ez egy megfelelően odahajtogatott pokróccal “áthidalható” – így nem zavaró.
Az autóban alváskor a csomagok, technikai eszközök simán elfértek a “franciaágy” vezetőülés mögötti részénél és az átöltözéshez is volt elegendő tér az MCV-ben.

Na, de ennyit a lakásnak használásról.
Haladjunk inkább tovább előre az autóban!
A hátsó üléseken akár három felnőtt is elfér és mind fej-, mind lábtérben van elegendő hely számukra.
Sőt!
A LoganMCV-ben a középső székecskére is beültethetünk egy embert! Nem is csoda, hogy oly’ népszerű a gép például az építőiparban dolgozó brigádok körében

A vezető ülésének magassága – a Daciaknál megszokottan – két éllásban mozgatható, az autót mégis nagyon jól személyre lehet szabni. Az ülőlapés a háttámla megfelel minden elvárásnak és hosszabb távon sem kényelmetlen.

A vezető előtti műszerfalon minden fontos információ megjeleníthető és természetesen magunk választhatjuk ki, hogy a pillanatnyi fogyasztást, vagy épp a még megtehető távolságot kívánjuk figyelni.

Az autó természetesen a kormányról kezelhető tempomattal is fel lett szerelve és a Daciáknál/Renault-knál megszokott rádió/médialejátszó kezelőszervek a kormány mögötti kis fülre kerültek.

Az évek során a benzines és a dízel erőforrásokkal szerelt Loganok szerepeltek a “fesztiválturnékon”. Mindkét motortípus igenkedvező fogyasztást produkált. Természetesen a dízel kevesebbel is beérte és nyomatékosabb volt.

A Dacia Logan MCV fontosabb adatait, paramétereit, részletesebb bemutatását megtaláljátok a hivatalos honlapon.

Évek során szerzett tapasztalataim alapján  tényleg nem csodálkozom azon, hogy az autó igen népszerű és töretlen sikere van a hazai piacon (is).
A Logan MCV tökéletes választás lehet mind kisgyermekes családok, mind brigádok számára!
Mert egyrészt praktikus,  másrészt hatalmas, harmadrészt megbízható és nem mellékesen biztonságos is!

Ha lehet még választani,a 2018-as fesztiválszezonra is a Logan MCV-t kérném – mert tényleg tökéletes Szigetlakó!

Jármű Tags:25. Sziget, 25. Sziget fesztivál, Dacia, Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Logan, Logan MCV, MCV, próba, Sziget, teszt, tesztautó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: OSMOpolitaként a Szigeten
Next Post: A Scania a jobbnál is jobb

Kapcsolódó anyagok

  • Elektromos Hummert tesztelünk (Exkluzív videók) Hobbi
  • Az Audi RS Q e-tron a „csúcstechnológia tesztlaboratóriuma” lesz a Dakaron Jármű
  • Jól sikerült bahreini teszt Jármű
  • Az ikonikus Tátra tesztpályán nyúzták a Terrastorm alvázakat Jármű
  • Raimund Baumschlger is tesztelte az elektromos Fabia raliautót Jármű
  • Exkluzív Bburago Bugatti Type 59 teszt Hobbi
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • A tesztvásárlások alapján ötven százalékkal csökkent az akciós árak szabálytalan feltüntetése Hasznos
  • A sikeres tesztidőszak után 17 benzinkútja működését változtatja meg a Shell Szolgáltatás
  • Nem gyerekjáték! Az összes tesztelt lámpatest és háztartási eszköz veszedelmes Hasznos
  • Udvarelárasztó szennyvízteszt helyett gyors és alapos segítség Szolgáltatás
  • Pénteken még Te is kipróbálhatod! Hidrogén-meghajtású buszt tesztelnek Budapesten Jármű
  • Dovhjort suger på kuben Szolgáltatás
  • Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler
    Jármű
  • Jól vizsgáztak a kormányhivatal által tesztelt budapesti és Pest megyei benzinkutak Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.