Subaru WRX STI vs. A Toyota GR Yaris

Mivel a Mitsubishi majdnem egy évtizede bekonzerválta Lancer Evo-ját, a Subaru WRX STI nagyjából megszerezte magának az összkerék-hajtású rally-replika piacát. De a Toyota kis GR Yaris mindent megváltoztatott.

A dögös Yarist a Toyota új WRC rally autójának homologizálására hozták létre, és bár a vállalat ekkor úgy döntött, hogy a régi autójával folytatja a versenyzést, mégis továbbment, és leszállította a közúti törvényes GR Yarist.

Mindkettő hasonló pénzbe kerül (57.690 USD/42.575 USD a WRX-hez és 49.500 USD/36.531 USD a Yaris-hoz), és bár az a tény, hogy az egyik hasznos, tágas négyajtós szedán, a másik pedig egy zsebméretű forrónyílás, különböző szegmensekben jó eséllyel egyes vásárlók dönthetnek közöttük.

A Subarut egy 296 lóerős, 2,5 literes boxer négy hajtja, a Yaris pedig 268 LE-t készít egy 1,6 literes tripla jóvoltából, de a Toyota 642 font (292 kg) súlyelőnye tisztességes küzdelmet eredményez.

Annak eldöntéséhez, hogy melyik a legjobb, az ausztrál Autószakértő weboldal a korábbi WRC -ászban, Chris Atkinsonban készítette el a lőversenyt. „Atko” 2004 és 2008 között a Subaru WRC munkáscsapatának tagja volt, és dolgozott a Mini, a Hyundai és a Citroen WRC csapataiban is, így jól képzett annak eldöntésére, hogy melyik a legszórakoztatóbb, és melyik biztosítja a leghitelesebb rallyautó -hangulatot.

Valódi rally haver lévén, ő is hatalmas rajongója a kéziféknek, hogy megfordítsa az autókat, és semlegesíti a mindkét autóba épített alulkormányzottságot, ami nem az, amit megúszhat az átlagos hétvégi pályán ha pár körnél többet szeretne kibírni, mielőtt kirúgnak.

VIDEÓ >>>

Atko szerint a rövidebb Yaris egy kicsit fürgébbnek érzi magát, de ez az agilitás azt is jelenti, hogy egy kicsit kevésbé stabil. És mivel a teszt Yaris az alapkocsi, és hiányzik belőle a Circuit Pack, így nincs elöl és hátul korlátozott csúszásgátlóval felszerelve, néha szélesen mos, amikor az Impreza még mindig ragaszkodik hozzá.

És ez a vonóerő hiánya kerül a Yarisba a végső számításban. A tesztpályát 61,53 másodperc alatt tekinti meg, szemben a Subaru 60,73 másodpercével, de az Atko azt javasolja, hogy a Yaris drágább Rallye kiadása a hátsó és hátsó LSD -kkel képes lenne visszaszerezni ezt a hiányt.

A legnagyobb megdöbbenés számunkra az volt, hogy a Car Expert ranglistáján láttuk, hogy a Kia Stinger GT -je gyorsabb köridőt tett közzé, mint a WRX. Ez most meglepetés…

https://tesztalelkemindennek.hu/2021/08/21/mar-javaban-tesztelik-a-toyota-hibrid-rali-versenyautojat/