SportSmart TT teszt

Akár 2,6 másodperccel gyorsabb, mint a versenytárs gumiabroncsok

  • Széleskörű tesztek az 1000 és a 600 köbcentis superbike-okon
  • A SportSmart TT átlagban 1,7 %-kal gyorsabb volt, mint a versenytársak termékei
  • „Olyanok, mint az országúti Moto2 számára készült abroncsok”, nyilatkozta a tesztpilóta

 

A Dunlop SportSmart TT gumiabroncsok piacra dobását követően a Dunlop széleskörű tesztet folytatott, amelyben összehasonlította a teljesítményüket a versenytársak hypersport abroncsaival.

A Dunlop 1000 és 600 köbcentis motorú superbike-okkal egy „vaktesztet” rendezett a dél-franciaországi Mireval versenypályáján.

Az 1000 ccm-es motorokon akár 2,6 másodperccel gyorsabb

Az első teszt alkalmával a Dunlop egy Yamaha R1-es motoron hasonlította össze legújabb gumiabroncs modelljét a három fő versenytárs abroncsaival a változatos 3,3 km hosszú versenypályán. Az első keréken 120/70ZR17, míg a hátsón 190/55ZR17-méretet használtak.

A versenytárs abroncsokkal a motor átlagosan 1 perc 24,44 másodperc idő alatt tett meg egy pályakört. A Dunlop SportSmart TT abroncsokkal a Yamaha R1 ennél jobb, 1 perc 22,85 másodperc időt ért el.

A SportSmart TT így a versenytárs abroncsok átlagos idejéhez képest körönként 1,5 másodperccel gyorsabbnak bizonyult. Az egyik fő versenytárs idejét a teszt során egy egészen elképesztő 2,6 másodperccel múlta felül.

Csaknem két másodperces előny a 600ccm-es motorokon

Hasonló számokat hozott a teszt a könnyebb Yamaha R6 motoron is. A Dunlop abroncsok 1,9 másodperccel rövidebb időt futottak, mint az egyik versenytárs abroncsai, és összesen 1,2 másodperccel gyorsabbak voltak az átlag időhöz képest, amelyre a konkurens termékeknek a kör leküzdéséhez szükségük volt. A teszt során elöl 120/70ZR17-es, míg hátul 180/55ZR17-es abroncsot használtak.

Az egy kör megtételéhez szükséges fantasztikus idő pedig nem ment a vezetési élmény vagy a magabiztosság rovására. Egy tapasztalt pilóta megjegyezte, hogy a SportSmart TT vezetés közben olyan benyomást keltett, mintha „a Moto2 abroncsok az országúton” lennének, tapadásuk hosszan tartónak bizonyult és csökkenő tendenciát nem mutatott.

Ez az állítás nem meglepő annak fényében, hogy a Dunlop abroncsok 2010-ben a gyorsasági motoros világbajnokság Moto2 kategóriájának hivatalos gumiabroncsai lettek, és azért sem, mert a Dunlop ezekre a legintenzívebb versenykategóriákra folyamatosan új futókeverékeket és konstrukciókat fejleszt.

A Dunlop a legmagasabb szintű versenyekre, a Moto2 és az Endurance Világbajnokságra fejlesztett ki egy új polimert, amely az abroncsok tapadását és tartósságát növeli. A polimert az új Dunlop SportSmart TT abroncsokban a MultiTread keverékben alkalmazzák. A tesztpilóták gyakran az abroncsok stabil teljesítményének egyik forrásaként említették.

Mireval – a sebességnek szentelve

A nagysebességű versenypálya Mirevalban az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya, ahol az abroncsok képességeinek határát tesztelni lehet.

A versenypálya dombok között, Montpellier közelében terül el. Ötvözi az extrém lejtőket, az enyhe ívű kanyarokat, ahol az abroncsoknak főként a sofőrök magabiztosságát kell biztosítaniuk, és az olyan szakaszokat, ahol a sofőröknek hirtelen kell fékezniük, ami komoly kihívás az első kerekekkel szemben a menetstabilitás szempontjából. A startvonalra való visszatérésükkor a tesztpilóták egy technikai szakaszon haladnak át, ahol a kormányzás pontosságát és a tapadást lehet megfigyelni. A Dunlop a kanyarok legkülönbözőbb kombinációi miatt keresi fel szívesen a hypersport abroncsok tesztjeihez a mirevali pályát.

 

Tesztelési megjegyzések:

A tesztre 2017 novemberében, száraz körülmények között, Yamaha R1 és R6 motorokkal, a Dunlop tapasztalt tesztpilótájával került sor.

Ennek során a SportSmart TT abroncsokat mindkét motorkerékpáron összehasonlították a szegmens három versenytársáéval.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/04/dunlop-sportsmart-tt-technologia/