Sokat kellett várni az XCeed-re, de nagyon megérte

Még 2019. szeptember 19.-én, egy igen ötletes bemutató során érkezett meg Magyarországra hivatalosan a Kia XCeed.

Akkor sajnos csak egy nagyon rövidke kört tehettünk meg vele és én azt választottam, hogy inkább a hátsó ülésen próbálom ki, milyen is az utazás az autóban – elvégre ott ülök legkevesebbett egy egy tesztjárműben.

Az akkori tesztautó is abban a feltűnő aranysárga színben pompázott, ami szerintem a legjobban áll az Xceednek.
A külső mellett a beltérben is visszaköszönő aranysárga betétek, illetve az ülések, ajtókárpitok sárga varrása is megfogott.

Mindezek mellett ráadásul hátul is elfértem.
Mind láb-, mind fejtérben elegendőnek bizonyult a gép.

A bemutató után nagyon vártam, hogy hosszabban is tesztelhessem a gépet.

Vártam, vártam, vártam, aztán végre eljött a nap, amikor idén november végén elhozhattam a plug-in hibrid változatot egy hétre.

Budafokra, a Pappashoz érkeztem az autóért.
A gyors papírmunka után az autót kiadó kolléga vezetett is a tesztautóhoz.
Szerencsére ugyanabban a megnyerő aranysárga színben pompázott a gép, mint amiben anno a bemutatón próbáltuk.

Itt kell megjegyezni, hogy ezen a fényezésen nagyon gyorsan meglátszanak az őszi/téli autózás nyomai. De, kit érdekel!? Van autómosó és öröm nézni, ahogy újra előbújik az autó eredeti színe.

Örömmel huppantam bele és az ülés, valamint a tükrök beállítása közben gyönyörködtem a vidám belsőben.
Majd “játszadoztam” egy kicsit a műszerfal és a navigáció beállításaival is.

Mind a vezető előtti múszeregység, mind a középső kijelző nagyon jól látható, és mindkettőnél magunk alakíthatjuk, hogy mit szeretnénk azokon megjeleníteni.
Az automata váltó karja, valamint az “üzemválasztó” gombok elhelyezése szerintem jól sikerült.
Utóbbiakhoz ugyan le kell nézni eleinte, de az első út során megszokja az ember, hogy milyen elrendezésben találhatóak.

Teljesen feltöltött akkumulátorral indultam turára

Azt már a főváros útjain megtapasztaltam, hogy a futómű, valamint az ülés nagyon jól tompítja az utak rettenetes minősége miatti “ütéseket”.
Az igazi próbához azonban ismét csak a Gödöllőt, Vácszentlászlón át Turával összekötő utat választottam, ugyanis ezen a szakaszon olyan törések, gödrök, puklik, sárferhordások vannak, hogy itt lehet igazán élesben kipróbálni, mennyire viseli jól az extrém körülményeket egy-egy autó, vagy motorkerékpár.

Az Xceed jelesre vizsgázott!

Ezen a szakaszon is jól tompított és mindemellett biztosan lehetett az úton tartani.

Hazaérve természetesen azonnal az üzemanyagfogyasztást csekkoltam.
Az első út során 2,7-et jelzett a műszeregység és még az akkumulátorban is akadt némi energia a kicsivel több mint 65 kilométernyi autózás után.
Ezt az eredményt tehát úgy értük el, hogy városban, autópályán és országúton is közlekedtem.

Eddig megnyerő!

Az igazi fogyasztási próba azonban néhány nappal később következett, amikor Turáról indulva Tökölre autóztam (A 31-es úton, és az M0-on át.), onnan vissza Soroksárra, az M5-ös bevezetőjéhez, majd irány Békásmegyer, illetve vissza Tököl és onnan Fót, végül Tura.

Ezen a majd’ 200 kilométeres túrán is sikerült 3,2-es fogyasztás produkálnia a gépnek.

Klassz!

Az akkumulátor külső töltésével közben annyi volt a tapasztalat, hogy példáult a hosszabb út után az otthoni hálózatról is elegendő volt 3 és fél óra a teljes feltöltéshez.

Ennek tükrében a plug-in hibrid Kia Xceed nagyon jó választás lehet mindazok számára, akik az agglomerációból járnak a városba dolgozni,

Mindemellett a fentebb már röviden ecsetelt utas-, és az átlagos méretű csomagtér akkor is kiszolgálja az utasokat, ha nem csupán egy (vagy kettő) ember használja, hanem a családdal indulnánk hosszabb útra.
Nem, azt nem állítom, hogy egy négytagú család minden cucca simán befér a csomagtartóba mondjuk egy kéthetes nyaralásra, de okosan pakolva nem lesz akadály.

Összességében egy nagyon kényelmes, szerethető, megnyerő külsővel és belsővel megáldott gépet ismerhettem meg az XCeedben.

Nagyon megérte várni és az újságírók közül utolsó utániként kipróbálni egy héten át!