Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Sikeresen zárult az útdíj-visszajelző készülék új funkciójának tesztelése

Posted on 2017.12.09.2017.12.09. By Teszt Elek

Nullára csökkent a hibás tengelyszámokból adódó e-útdíj bírságok száma a bevezetés óta

A tengelyszám-állítás jelentési kötelezettségének elmulasztásából alkalmanként akár 135 ezer forintos bírsággal is sújthatják a fuvarozó cégeket – erre kínál megnyugtató megoldást az iData Kft. új fejlesztése, amely a sofőrkabinban figyelmezteti a vezetőt a tengelyszám helyes megadására.

 

A közúti fuvarozó cégek több más kritérium mellett aszerint fizetik az e-útdíjat, hány tengelyű teherjárművel végzik az éppen aktuális szállításukat. Az elektronikus ellenőrző kapuk rögzítik a gépjármű aktuális tengelyszámát és összevetik a bejelentett tengelyszámmal. Ha kevesebb tengelyszámot regisztrált a tulajdonos, mint amennyivel a gépjármű ténylegesen fut, 8 óránként akár 135.000 forintos bírságot is kiszabhatnak a cégre. A fuvarozó vállalkozás ugyanakkor azzal is veszít, ha magasabb tengelyszámot jelent be, mint amennyi tengellyel a valóságban használja az utakat. „A fuvarozók jellemzően kétféle megoldást alkalmaznak. Az egyik, hogy éjjel-nappal alkalmazott fuvarszervező diszpécser ül a központban és neki jelentik le a sofőrök, ha valahol le-, illetve felkapcsolnak pótkocsikat a tehergépjárműre. Másik megoldás, hogy maguk a sofőrök állítják be a fedélzeti eszközön, amikor változik a tengelyszám. Mindkét esetben a humán erőforráson múlik, nem felejtik-e el eljuttatni az információt a Bevallási Közreműködőkön keresztül a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatóhoz” – mutat rá az eddigi gyakorlatra Szőke András, a Bevallási Közreműködőként és flottakövetőként működő iData Kft. szakértője.

Havi szinten tetemes bírságok jönnek össze abból, hogy a le- és felkapcsolás után elmarad a tengelyszám átállítása, vagy épp amiatt, mert a sofőr nem kap időben visszaigazoló jelzést, hogy a NÚSZ útdíjrendszere, a HU-GO rögzítette-e a beküldött információt. Egy 30-40 kamiont fenntartó cégnél havonta többmilliós kiesést okozhatnak a feledékenység miatt begyűjtött bírságok – ezt a számot szerette volna radikálisan csökkenteni a Gyurkamion Kft. is, amely a 0-24 órában alkalmazott központi kontroll személyzet fenntartását is el akarta kerülni. „Fontos szempont volt tehát, hogy a sofőr továbbra is a fülkéből válthasson díjkategóriát, de valamilyen módon mégis biztosítani lehessen, hogy semmiképp se maradjon el a helyes tengelyszám megadása” – mutatja be a problémát Szőke András. Az iData Kft. egyedi fejlesztése most már lehetővé teszi, hogy a korábban alkalmazott LED-es jelzések mellett minden gyújtás ráadásnál hangjelzést ad a sofőrnek, amely addig folytatja a pittyegést, amíg a sofőr nem adja meg, hogy változatlan, vagy megváltozott tengelyszámmal folytatja-e útját az előző megállás után.

A Gyurkamion Kft-nél most zárult le a fejlesztés első negyedéves tesztelése. „Ha úgy vesszük egy apróságról van szó, de olyan apróságról, ami nekünk és más fuvarozóknak is havi szinten rengeteg problémát és bevételkiesést okozott” – mondja el Szepesi György úr a Gyurkamion Kft. tulajdonosa, aki hangsúlyozza, az útdíj-visszajelző készülék új funkciójának bevezetése óta nullára csökkent nálunk a hibás tengelyszám megadásból adódó bírságok száma.

http://tesztalelkemindennek.hu/2017/11/23/teszteltuk-az-utdijfizetesi-rendszert/

Jármű Tags:bírság, büntetés, e-útdíj, fuvarozó, hiba, HU-GO, iData Kft., közlekedés, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató, próbaüzem, tengelyszám, tengelyszám-állítás jelentési kötelezettség, teszt, útdíj

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ti akartátok! Limitált sármester feketén
Next Post: Elbaltázott kókusz variáció!

Kapcsolódó anyagok

  • Hyundai Ioniq electric – A villanyautó, ami a benzinvérű ralipilótát is levette a lábáról Jármű
  • Elkezdték az első BMW M3 Touring tesztelését Jármű
  • A Subaru Outback a legjobb eredményt érte el a 2021-es Euro NCAP biztonsági teszten Jármű
  • A fák lombkoronái között futó akadálypályán tesztelhetik az ügyességüket a gyerekek Hasznos
  • Tarolnak a Goodyear abroncsok a téligumi-teszteken Jármű
  • Sajnos a tesztekig sem jutott el az ismeretlen Toyota tanulmányautó, ami megváltást hozhatott volna a jet-ski-sek életébe Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A magyarországi járműtörténet-ellenőrzésekből kiderül, hogy a legnépszerűbb karosszériatípus ma a ferdehátú
  • Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • A 2024-es Honda NT1100
  • A Mercedes-Benz és Roger Federer meghosszabbítja régóta fennálló együttműködését
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz
  • Nicole Flattery: Semmi különös
  • Hagyományos ajándékok házavatóra
  • Olvasni kell! Az egész világ belefér az őszi Margóba
  • Az IoT az alapokkal kezdődik
  • Ezeket a kerti teendőket ne mulaszd el ősszel!
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Lassan vége a teszteknek – Augusztustól fizetős lesz és gyakrabban jár a vasútvillamos Hódmezővásárhely és Szeged között Jármű
  • Új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert tesztel a BKK a 100E repülőtéri buszjáraton Jármű
  • A faanyagok piacát is teszteli a versenyhatóság Szolgáltatás
  • Másodjára se’ ment simán Egészség
  • A győriek is tesztelhetik a Credobus Econell 18 Next autóbuszt Jármű
  • Nagyon jól jártunk a gyömrői MOL kút tesztjén Szolgáltatás
  • A tesztek, vizsgálatok alapján egyre több veszélyes hamisítványt értékesítenek online Szolgáltatás
  • Udvarelárasztó szennyvízteszt helyett gyors és alapos segítség Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.