Exkluzív rallycross teszt – hibrid, összkerekes Swifttel

Egyszer csak jött egy telefon és Attila barátom azt kérdezte, hogy akarok e vezetni egy hybrid Suzukit. Őszinte leszek, nem öntött el ellenállhatatlan vágy, a kérdés hallatán, de elkezdtem érdeklődni, hogy melyiket? Ez egy összkerekes, hybrid, rallycross Swift, válaszolta. Micsoda? Már ültem is az autómba és irány Kakucsring.

Megérkeztem és leesett az állam. Ott álltak egymás mellet az R5-ös autókhoz hasonlító szélesítésekkel ellátott, gyönyörű, fehér Swiftek. Profi csapat dolgozott mindegyik versenyautón, épp a telemetriát rakták beléjük. Természetesen az volt az első, hogy elölről, hátulról, alulról, és belülről is meg akartam tekinteni, hogy lett ez összkerekes, de semmit nem találtam, ami erre utalt volna, viszont találtam akkumulátorokat, elektronikus vezérlőegységeket és elektromos agymotorokat a hátsó kerekeken, amelyek, mint később kiderült, brutális nyomatékot szabadítanak rá a hátsó kerekekre. Minden nagyon igényesen volt megvalósítva az autóban, látszott, hogy gondos mérnöki tervezés eredménye.

Hála Istennek volt egy olyan autó, amelyet egy velem egymagas versenyző használt, így nem kellett az állítgatással bajlódni. Belebújtam a versenyoverálba, cipő, kesztyű, sisak fel és már benne is ültem. Azonnal otthon éreztem magam. Ilyenkor mindig jön az a széles mosoly, mint amikor a kisgyerek megkapja a kedvenc játékát. Őszinte leszek, nem mentem soha itt és csak elsőkerekes autókkal versenyeztem, ezért volt egy csepp drukk bennem, de hát nem halt még ki a magyar virtus, 5 kör áll rendelkezésemre, mindent bele. Elől maradt a szívó 1.6-os motor és ehhez lett a két hátsó tengelyt meghajtó két agymotor hozzáhangolva. Így az összteljesítmény 200 lóerő körüli, amely ezt a könnyű karosszériás kocsit, szinte katapultálja a rajtnál. A szélesítéseknek és a saját fejlesztésű futóműnek hála, a kanyarokban is hihetetlen stabilitással és szinte elképzelhetetlen kanyarsebességgel fordul, amelyet azért sikerült egy párszor – tőlem nem olyan szokatlan módon – felülről megközelíteni. A hideg gumikon, de később a melegeken is volt egy-két megcsúszásom, ami pályán nem hatékony, de a 4-5- körben már tudatosabban próbáltam támadni az íveket, bár így is sokszor túlerőltettem a kanyarbejáratokat. Hát igen, a bizonyítási kényszer…Az autó viszont minden helyzetben jól vizsgázott, jól irányítható maradt, nem sikerült vele megforogni és a végén megint megjött a széles mosoly. Ez óriási MÓKA, ÉLMÉNY! Ha lett volna még lehetőség és a telemetria adatait is feldolgoztuk volna, szerintem találtunk volna még 1-2 másodpercet, de a rallycross fenegyerekeit így sem tudtam volna elcsípni. Ahogy Hofi Géza mondta: ”Negyed évszázad tapasztalatát, pontosan 25 év alatt lehet megszerezni.”

Kérdeztem, hogy mibe kerül az autó, azt a választ kaptam, hogy nem eladó, amit meg is értek, én sem adnám el. A bérlés költségei, viszont alacsonyabbak, mint a Kia Platinum Rally Cup-ban, amiben tavaly Rally2-ben versenyeztem és hát ég és föld a két autó. Igen lehet, hogy a RallyCrossban egy kicsit többet kell költeni a lökdösődések miatt az autó karosszériájára, de nem gondolom, hogy nagyon drágán lehet szerezni egy ilyen Swifthez cuccokat. Egy biztos, ha lenne időm én mennék. Aki kicsit is gondolkodik versenyzésen, próbálja ki, nem fog csalódni!


Azt tudtad, hogy korábban Ádám próbálgatta a nem hibrid sport Swiftet?

https://tesztalelkemindennek.hu/2020/05/27/dobogoko-akarki-akarmit-mond-nem-jatek/