Plug-in hibrideket teszteltek

A Green NCAP 2021.február 25-én bejelentette 25 új autó környezeti tesztelésének eredményét, köztük első alkalommal plug-in hibrid elektromos járművekét is. Három típus eredménye – a Kia Niro, a Mitsubishi Outlander és a Toyota Prius – azt mutatja, hogy nem minden plug-in hibrid autó kínál a környezetvédelem szempontjából azonos előnyöket.

A környezet megóvását leginkább biztosító autók minden bizonnyal a tisztán elektromos járművek, amelyek iránt egyre nagyobb fogyasztói érdeklődés mutatkozik, ezért egyre több hagyományos autógyártó foglalkozik komolyan az elektromos járművek fejlesztésével. A Volkswagen első önálló elektromos autója, az ID.3 a maximális 5 csillagos értékeléssel büszkélkedhet.

A Hyundai NEXO, egy hidrogén üzemanyagcellás autó szintén 5 csillagot ért el, mivel környezetvédelmi szempontból versenyképes az akkumulátoros elektromos járművek teljesítményéhez képest, és az energiahatékonysága is tiszteletre méltó. A technológia lényege, hogy az üzemanyagcella elektromos áramot állít elő a hidrogénből, miközben a kipufogó rendszerből sima víz jön ki! Nincs távolsági és töltési korlát (töltőállomás persze kell), így az elektromos autókkal ellentétben használhatóságuk hasonlít a mai benzines (dízel) autókhoz. A NEXO eredménye egyértelműen mutatja a technológia óriási lehetőségeit, de az üzemanyagcellás autók csak akkor jelentenek egyértelmű választást a fogyasztók számára, ha elegendő hidrogén-üzemanyagtöltő állomás áll majd rendelkezésre.

A plug-in hibrid technológia igen népszerű azok között a gyártók között, akik csökkenteni kívánják szén-dioxid-kibocsátásukat, és meg akarnak felelni az új kibocsátási jogszabályoknak. A Green NCAP tesztjeiből azonban kiderült, hogy optimális töltés esetén sem produkál minden plug-in hibrid autó azonos eredményt. Leginkább a 4 csillagos besorolású Toyota Prius produkált lenyűgöző eredményeket, a Kia Niro 3,5 csillaggal követi szorosan, de a Mitsubishi Outlander csak 2 csillagot ért el, kevesebbet, mint a legújabb Euro 6-kompatibilis benzin- vagy dízelautók.

Niels Jacobsen, az Euro NCAP elnöke elmondta: „Az Euro 6-os jogszabályok valódi változást hoztak a környezetvédelem terén. Most először azt látjuk, hogy az autók a való életben úgy teljesítenek, ahogy a tesztpadon ígérik, az autógyártók és a károsanyag-kibocsátás mérnökei az elmúlt években hatalmas lépéseket tettek e téren. Úgy tűnik, hogy a jövő az ilyen autóké. A Green NCAP azért tevékenykedik, hogy segítse a fogyasztókat az autóvásárláskor megalapozott döntést hozni és ezzel mindannyian hozzájárulhassunk a tisztább, fenntarthatóbb jövőhöz.”

A kiadvány összes tesztjét – kivéve Toyota Prius – az Európai Bizottság támogatta a Zöld Jármű Index (Green Vehicle Index – GVI) projekt részeként.

Áttekintés a 2021. februári Green NCAP teszt eredményeiről

Audi A33csillag Mercedes-Benz
A-Class
2.5csillag
BMW 1 Series2.5csillag MINI Cooper2.5csillag
BMW X12csillag Mitsubishi Outlander2csillag
Citroën C33csillag Opel/Vauxhall Corsa2.5csillag
Dacia Sandero2.5csillag SEAT Leon3csillag
FIAT Panda2.5csillag Škoda Fabia3csillag
Ford Kuga2.5csillag Škoda Octavia3.5csillag
Honda Civic2.5csillag Toyota Prius4csillag
Hyundai NEXO5csillag Toyota Yaris3.5csillag
Hyundai Tucson1.5csillag Volvo XC602csillag
Kia Niro3.5csillag VW Golf3.5csillag
Land Rover
Discovery Sport
1.5csillag VW ID.35csillag
Mazda CX-302.5csillag    

A témával kapcsolatos további részletekért látogasson el a www.GreenNCAP.com weboldalra.

dasblog