Nyers, kezeletlen biogázzal tesztelik a Scanianál a motorokat

LINKÖPING, SWEDEN 20170920 In collaboration with Linköping-based energy recovery specialists Tekniska verken, Scania Engines is currently testing one of its engines using raw gas, biogas which is ‘untreated’. From left: Sören Nilsson Påledal (engineer, Tekniska Verken) and Mikael Wollschläger (engineer, Scania Engines). Photo Jeppe Gustafsson, info@jeppebild.se, +46708-284226 "ONLY FOR EDITORIAL USE"

Innovatív biogázos kísérletek terén folytat együttműködést a Scania Engines hulladékból kommunális célra energiát előállító svéd vállalatokkal.

Nem új keletű, hogy hulladékból biogázt állítanak elő, amelyet járművek üzemanyagaként, illetve fűtésre hasznosítanak. A Scania pedig már évek óta foglalkozik a biogázzal, mint alternatív és fenntartható energiaforrással. Azonban néhány innovatív kísérlet, amelyben a vállalat részt vesz, továbbfejlesztheti a technológiát áramfejlesztéshez.

A linköpingi energia-újrahasznosító specialistával, a Tekniska verken céggel együttműködve a Scania Engines jelenleg az egyik olyan motorját teszteli, amely nyersgázzal, azaz „kezeletlen” biogázzal üzemel. Ez azt jelenti, hogy a gázt nem tisztítják, illetve finomítják a szennyvíz, a szén-dioxid és más részecskék eltávolításával, mint a járművek üzemanyagaként előállított sűrített földgáz esetében. Ehelyett közvetlenül kivezetik az erjesztőkamrákból, amelyek lebontják a szerves hulladékot, hogy nyers állapotában felhasználhassák a Scania motor üzemanyagaként. Több mint 600 órányi tesztelés során vizsgálják meg, hogy a motor hogyan teljesít.

A nyers biogázos megoldás reményteljes eredményei

A Scania azt reméli, hogy ha a motor nyersgázzal is tud üzemelni, akkor még gyorsabbá és olcsóbbá válhat az áramfejlesztéshez használt biogáz előállítási folyamata, és egy újabb értékes alternatív energiaforrás jelenhet meg újrahasznosított anyagból.

Az ötlet azonban még csak a kísérleti fázisnál tart, magyarázta Holger Mattsson, a Scania Engines projektkoordinátora.

„Két éve dolgozunk együtt a Tekniska verken céggel, kezdetben sűrített földgázzal foglalkoztunk, majd 2017 elején elkezdtük a teszteket a nyersgázzal” – mondta. „2017 szeptemberében hajtottuk végre a tesztelés utolsó fordulóját, a következő hónapokban pedig kiértékeltük az eredményeket.”

A Scania és a Tekniska verken egye  >>>