Nagyon megnőtt a kerékpárosok száma, életeket menthet a Nagy Diák KRESZ-teszt

SSUCv3H4sIAAAAAAAEAH1RQWrDMBC8F/oHo7MNVpw6Tv9Q6D30sJYWZ4liBUlOCcF/78qyqQ6lN82MZqTZfb6+FIXowZMS78UzIsZkzOSDg0B2ZLouVx41BesIDJMycvOiCB8gTB59jFgpBQEHvpvI1b+9c0q42IRFZAdL4hPtzaAoM8VPfVQ+yCs0Bka0kxebPpf/hP0V8+tMh6+tHQw4qsfSIevm0CCkbqd0VVy+A7pr3vZOGm2GYdJks+J3q8BEQ5Ml3xwpGofMZsMZXT5E3oK9ZsRow/KTtZjQPOUIZSPbY7M7yk4e2p2s60Zsm7HqQjr/a1rWmVhyj4wnHZMAsAdQWGnsdbWv233Vq0Ndtd3hrVNMqg55gvMPu08S0DkCAAA=

A pandémia alatt helyenként 30 százalékkal nőtt a kerékpáros forgalom Magyarországon. Évente hazánkban 3000 kerékpáros sérül meg közlekedési balesetben, és 2021. május végéig már tízen veszítették életüket kétkerekűn. A kerékpárosoknak jelenleg nem kell KRESZ-oktatáson részt venniük, és így vizsgázniuk sem szükséges, de a biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen a tudás. Ehhez nyújt segítséget a DUE Médiahálózat Nagy Diák KRESZ-tesztje, amit bárki ingyenesen kitölthet.

A Nagy Diák KRESZ-teszt alapvetően egy háromfordulós KRESZ-verseny, amit a DUE Médiahálózat indított immáron ötödik alkalommal, és ezidáig közel 60 ezren vettek rajta részt. A 2021-es játék egy ingyenes online teszttel startolt a napokban, amit bárki kitölthet a www.nagydiakkreszteszt.hu oldalon. A következő két fordulóban viszont már csak a legügyesebb 14 és 24 év közöttiek vehetnek részt. A szervezők két nyertest hirdetnek, egyikük térítésmentesen szerezhet autós jogosítványt, a másikuk egy robogót kap. A játék prevenciós célt is szolgál, illetve igyekszik többek közt a kerékpárral és az elektromos rollerrel közlekedők tudását fejleszteni.

A Magyar Közút Zrt. a napokban közölt statisztikái szerint 2020-ban átlagosan 17 százalékkal növekedett Magyarországon a kerékpáros forgalom. Új jelenség, hogy tavaly a hétköznapi forgalom is jelentősen megélénkült, nyáron mintegy 26, ősszel pedig több mint 30 százalékkal. A népszerűség oka egyértelmű: a kerékpáros közlekedés viszonylag olcsó, környezetbarát, gyors, és nem utolsó sorban divatos közlekedési eszközzé vált.
A kerékpáros közlekedés könnyű elérhetősége, a forgalmi dugóktól kevésbé függő, relatív dinamikus jellege, az infrastruktúra folyamatos fejlődése, továbbá a gépkocsival közlekedés és parkolás egyre nagyobb gondjai egyaránt kedveznek a kétkerekűek népszerűségének.

– A kerékpárosoknak jelenleg nem kell kötelező oktatáson és vizsgán részt venniük, márpedig a szabályok nem ismerete növelheti a balesetek valószínűségét. Nem beszélve az elektromos rollerekről, mivel azok nem szabályozott eszközök. Nincsenek járműkategóriába sorolva, ezért sajnálatos módon bárhol, – így a járdán és az úttesten egyaránt – számíthatunk a megjelenésükre, esetenként 30-40 km/órás sebességgel – mondta el Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára.

A Nagy Diák KRESZ-teszt többek közt azzal a céllal jött létre, hogy a kitöltők ingyenesen juthassanak hozzá közúti közlekedést tartalmazó információkhoz, szabályokhoz. A tesztet szeptember 8-ig bárki kitöltheti. Idén először a játékosok a Nagy Diák Tesztek(C) applikáció segítségével is kipróbálhatják a tudásukat. A felhasználóbarát app ingyenesen letölthető az App Store-ból és a Google Play-ről.

A teszt az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság együttműködésében jött létre, további támogatók a Magyar Autóklub, a Birocsem Kft. – Motolux Magyarország és a Webjogsi KMR Autósiskola Zrt.

Részletek:

http://www.due.hu