Jelesre vizsgázott az ID.5 a vezetéstámogató rendszere is

Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) a közelmúltban négy autón tesztelte a Highway Assistance rendszereket. A Jaguar I-PACE a lehetséges négyből egy pontot kapott, a frissített Polestar 2 rendszere hármat, így elnyerte a jó minősítést, míg a márciusi Euro NCAP törésteszten ötcsillagos eredményt elért Volkswagen ID.5, valamint a Nissan Qashqai a nagyon jó besorolású rendszerekkel a legjobban teljesítettek, és négy pontosak lettek.

A vezetői asszisztens teszttel az Euro NCAP a klasszikus ütközési teszteken túlmenően strukturált értékelési és osztályozási rendszert vezetett be a kényelmi és asszisztens rendszerek területén. Célja, hogy a fogyasztók reális betekintést kapjanak a legkorszerűbb segítő rendszerek teljesítményébe.

Az Euro NCAP tesztelőit lenyűgözték a teljesen elektromos ID.5 innovatív rendszerei, amelyeket a maximális kényelemre és a kiváló vezetéstámogatásra optimalizáltak.

Az ID.5-ben a Volkswagen által használt Travel Assist rendszer képes aktívan a sávban tartani a járművet, és fenntartani mind az elöl haladó járműtől való távolságot, mind a vezető által beállított maximális sebességet. A rendszer többek között az Adaptive Lane Guidance funkciót használja, amely aktívan a sáv közepén tartja a járművet. A rendszer ugyanakkor képes alkalmazkodni a vezetési stílushoz, és a sáv jobb vagy bal oldalán is képes tartani a járművet.

Az autópályán a Travel Assist opcionálisan aktív támogatást tud nyújtani még a 90 km/óránál nagyobb sebességű sávváltáskor is. Ha a rendszert aktiváltuk, a sávváltás a visszajelző kar megérintésével indítható és hajtható végre. Feltéve, hogy az érzékelők nem észlelnek járművet az autó környezetében és a kormánykerék felismerte a vezető kezeit, a jármű automatikusan elindítja az előzési manővert és sávot vált. A sofőr azonban bármikor beavatkozhat, és átveheti az autó irányítását.

Minderre az teszi fel a koronát, hogy az ID.5 még márciusban szintén a legjobb eredményt érte el az Euro NCAP biztonsági teszten. A vizsgáztatók mind a négy tesztkritériumban – a felnőtt utasok, a gyermekek és a veszélyeztetett úthasználók védelme, valamint a standard asszisztens rendszerek tekintetében – kiválónak értékelték a teljesen elektromos SUV kupét.

dasblog