Hyundai négykerekű laboratóriumok a múltban és a jövőben

A 2012-ben útjára indított Project RM célja az volt, hogy szemléltesse a Hyundai új technológiák kifejlesztése terén mutatott szakértelmét, illetve innovációs képességeit. A projekten keresztül a vállalat a motorsportból származó, új nagyteljesítményű technológiákat fejleszt és azokat jövőbeli N modellekhez kapcsolja. A projekt elnevezése az N prototípus Racing Midship (azaz középmotoros, hátsókerék-hajtású) konfigurációjára utal. Az alapvetően eltérő elrendezés a vezethetőség és a dinamizmus ideális egyensúlyát biztosítja, mivel a jármű végpontjaira minimális tehetetlenségi nyomaték hat.

Az RM széria első bemutatását követően fokozatosan új, egyre fejlettebb formát öltött, az RM14-en, RM15-ön és RM16-on át az RM19-ig. Az RM platform olyan fejlesztési célú, négykerekű laboratóriumként szolgál, amely alkalmas a különböző nagyteljesítményű technológiák tesztelésére, ugyanakkor sebességtől és menetkörülményektől függetlenül megbízható és kiszámítható tapadást szavatol. A fokozatosan egyre szélesebb körű teszteknek alávetett RM modelleken végzik el a fejlett technológiák validálását. Megfigyelik, hogy azok milyen mértékben képesek ténylegesen emelni a teljesítményt, majd továbbfejlesztik azokat, hogy alkalmasak legyenek a jövőbeli N modellekben való felhasználásra.

A Hyundai két évvel ezelőtt mutatta be új generációs, villamosított RM20e Racing Midship sportautóját. Az RM20e volt az RM széria első nagyteljesítményű, akkumulátoros elektromos hajtású tagja. A Hyundai ekkor első ízben alkalmazott zéró károsanyag-kibocsátású hajtásláncot nagyteljesítményű típusában.

A Hyundai N négykerekű laboratóriumok új családját mutatta be, hogy eltérő néven színre lépő koncepciójárműveivel új mércét állítson az új generációs, sportos menetdinamika terén. Amint az N márka töretlenül erősíti az N teljesítmény három alappillérét, az RN22e és az N Vision 74 tanulmányautókat folyamatos tesztek során készítik fel arra, hogy a lehető legmagasabb szintű versenypálya-alkalmasságot, mindennapi sportos használhatóságot, valamint ‘kanyarbetyár’ karaktert nyújtsák. Az N márka a villamosítás korában is hű marad alapvető filozófiájához.

A fejlesztés első nagy lépéseként a Hyundai Motor 2023-ban világszerte forgalomba hozza első elektromos N sportmodelljét, az IONIQ 5 N-t. Erről az első elektromos sportautóról a későbbiekben közlünk részleteket.

„Ezek a négykerekű laboratórium projektek kiválóan alkalmasak arra, hogy előkészítsük az N márka villamosítási elképzeléseinek valóra váltását, majd jövőre piacra bocsássuk az IONIQ 5 N modellt.” – tette hozzá Till Wartenberg, a Hyundai Motor Company alelnöke.

Motorsport ihletésű

Az N márka kínálata közvetlenül a motorsportra vezetheti vissza vérvonalát. A Hyundai motorsport részlege számára a siker többet jelent a futamgyőzelmeknél és bajnoki címeknél: működésük célja, hogy olyan független tudást és szakértelmet szerezzenek, és adatokat gyűjtsenek, amelyeket aztán a vállalat egészével megosztva hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a Hyundai még jobb autókat építsen. A motorsportban gyökerező előnyök így a sorozatgyártású, utcai modellekbe is átvihetők.

Kétirányú, kölcsönös kapcsolat áll fenn a motorsport és a szériamodellek között. Legyen szó közúti vagy versenyautókról, azok legkiválóbb komponenseit és jellemzőit felhasználva alkotjuk meg még fejlettebb utódaikat. Ez az ismeretátadás közvetlen hatással bír a Hyundai N márka jövőbeli szériamodelljeire. Az új technológiákat a motorsportban teszteljük és tökéletesítjük. Így született meg például a díjnyertes i20 N, amely az i20 Coupe WRC rali versenyautóból merített ihletet. Minden tudás és ismeret, amit a Hyundai a motorsport világában szerez, közvetlenül támogatja a kutatási és fejlesztési folyamatot, elősegítve a következő N modell vagy egy új sport-projekt születését. A Hyundai ETCR bajnokságban való részvétele a márka fenntartható, nagyteljesítményű technológiák iránti elhivatottságának bizonyítéka.

A márka ’emberiséget szolgáló fejlődés’ jövőképével összhangban a Hyundai felgyorsítja villamosítási erőfeszítéseit, hogy még tisztább mobilitási megoldásokat, és még inkább fenntartható jövőt teremthessen. Azáltal, hogy folyamatosan feszegeti a villamosított sportautók határait, a Hyundai felkészülten várhatja a jövő kihívásait, és dicsőségesen köszönheti a fenntartható, élvezetes vezetés korszakát.

Az N márka RN22e és N Vision 74 tanulmányautókban testet öltő villamosítási elképzeléseiről további tájékoztatás található a Hyundai N globális szervezetének hivatalos YouTube csatornáján: https://www.youtube.com/c/hyundainworldwidehttps://www.youtube.com/c/hyundainworldwide