Az ID.3 ötcsillagos biztonsági besorolást kapott

Az Euro NCAP közleménye azt írja, az ID.3 az „intelligens tervezés, és a jövőt idéző technológiák” eredménye. Így például – a Volkswagennél először – az első ülésekhez középső légzsák (centre airbag) is került, amely megakadályozza, hogy a vezető és a mellette ülő utas karambol esetén összeüsse a fejét.

ncap3.jpg

Ami az ütközésbiztonságot illeti, kiváló általános védelmet nyújt az autó utasai és más közlekedők számára az erőhatásokat elvezető robusztus szerkezeti elemek kombinációja a csúcstechnológiás érzékelőkkel: az alapfelszereltséghez tartozik az olyan baleset-elhárító rendszer, mint például az Autonóm Vészfékező Rendszer (AEB, Autonomus Emergency Braking System). A járművek utasvédelme mellett ugyanis az Euro NCAP azt is megvizsgálja, hogy a vészfékező rendszerek milyen hatékonyan védik meg a gyalogosokat és kerékpárosokat egy esetleges ütközés alkalmával. Az auditorok nagy jelentőséget tulajdonítanak a további vezetéstámogatási rendszereknek is. Az ID.3 egyik pozitívuma, hogy az összes változat alapfelszereltségéhez tartozik a „Lane Assist” sávtartó asszisztens és a „Front Assist” vészfékező asszisztens.

ncap4_m.jpg

Ahogyan Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára megjegyezte: „Az ID.3 képviseli napjaink autóiparának menetirányát.”

A Volkswagen első teljesen elektromos, és az első vázlattól kezdve elektromosnak tervezett járműve az ikonikus Bogár és a Golf nyomán bevezeti a márkát az autógyártás harmadik generációjába.

ncap5_m.jpg

dasblog