Az ADAC tesztjén is keveset fogyasztott a Lexus ES Hybrid

A 2019-es ADAC Ecotest valós körülmények között igazolta a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával működő Lexus ES környezetbarát luxuslimuzin egyedülálló fogyasztását.

Az ADAC Ecotest Németországban 2003 óta nyújt segítséget ahhoz, hogy a vásárlók tájékozódhassanak az autók valós környezetterheléséről. Minden autót csillagokkal értékelnek a következő kritériumok szerint: törvényileg szabályozott környezetszennyező anyagok kibocsátása (szénmonoxid, szénhidrogének, nitrogénoxid és koromrészecskék), valamint széndioxid-kibocsátás. Minden hajtásláncot és üzemanyagfajtát ugyanazzal a módszerrel értékelnek. A felső középkategóriában a Lexus ES 300h luxuslimuzin vezeti a ranglistát egyetlen olyan modellként, amely a 2019-es ADAC Ecotest vizsgálatán elérhető öt csillagból négyet kapott meg.

Ha kifejezetten a CO2-kibocsátást vizsgáljuk – ami szoros összefüggésben van az üzemanyag-fogyasztással –, akkor azt láthatjuk, hogy az ES egyedülálló eredményt ért el. A fékpadon és valós körülmények között végrehajtott mérések során az üzemanyag-fogyasztás mindössze 5,5 liter volt 100 kilométeren – ráadásul ez 4,3 l/100 km-re csökkent városban, ahol a Lexus öntöltő hibrid rendszerét teljes mértékben ki lehetett használni. Az új Lexus ES 300h 2019 elején mutatkozott be Európában. Öntöltő hibrid hajtáslánca egy ultrahatékony 2,5 literes benzinmotorból és egy villanymotorból áll, amelyek együttes teljesítménye 160 kW, illetve 218 DIN lóerő. A Lexus öntöltő hibridek képesek a városban autózással töltött idő akár 50-70 százalékában is nulla károsanyag-kibocsátással haladni. Mindezt függetlenül attól, hogy milyen hosszú ideig tart az út, és anélkül, hogy az akkumulátorokat újra kellene tölteni egy külső áramforrásról. Az ADAC Németország legnagyobb autóklubja. 1903-ban alapították, és jelenleg a legnagyobb ilyen jellegű szervezet Európában, több mint húszmillió taggal.