Audi, Meci, Tesla, Kia… Melyik parkol a legjobban?

Több, mint egy esztendeje a drivingcamp Hungary vezetéstechnikai és rendezvényközpont kezdeményezésére átfogó közlekedésbiztonsági programsorozat indult drivingcamp Innovációs Napok néven. A szemléletformáló program keretében megvalósuló egyes rendezvények célja a modern vezetésbiztonsági eszközök baleset-megelőzésben játszott szerepének tudatosítása.

A programot bemutató sajtótájékoztatón az Audi, a Jaguar, a Land Rover, a Mercedes-Benz, a Suzuki, és a Tesla különböző modelljeit vezethettük és ezek segítségével ismerhettünk meg több, a sofőrt segítő rendszert.

A Suzuki Vitara és S-Cross modellekben az adaptiv tempomat, illetve ráfutásra figyelmeztető rendszer működését tesztelgettük.
A Vitarával a lejtmenet asszisztenst is kipróbáltuk, mint ahogyan ugyanezt a segédet vizsgáltuk meg a Land Rover ben is éles körülmények között.
A Tesla-val egyrészt az önműködő sávváltás rendszert, másrészt a ráfutást megakadályozó asszisztenst próbálhattuk ki – de ezzel még nem volt vége az autó tesztjének.
A Jaguarral az adaptiv tempomatot vizsgálgattuk.
A Mercedes és az Audi modelljeiben a táblafelismerő, valamint az adaptív tempomat rendszereket néztük meg működés közben. A Mercedes felismeri a sebességkorlátozó táblákat és bele is avatkozik a vezetésbe – azaz, le is lassítja, vagy fel is gyorsítja az autót a szabályos sebességre. Az Audi csak felismeri a táblákat, de nem szól bele a vezetésbe. 1-0 a Mercinek!
A Mercedes modellel megmutatták nekünk, milyen is az, ha az autó leköveti az araszoló kocsisort… A kormány és a pedálok teljes elengedésével is képesek a Merdzsók arra, hogy pl. a Hungárián végigaraszoljunk a délutáni csúcsforgalomban – akár a Lágymányositól az Árpád hídig is. 2-0 a Mercinek!
Az Audi és a Mercedes tesztalanyaival meglestük a parkolási asszisztenseket is. A Mercedes képes arra, hogy az általa megfelelőnek vélt parkolóhelyre önműködően (Sem a kormányhoz, sem a pedálokhoz, sem a sebességváltóhoz nem kell hozzáérni!)  be-, vagy kiparkolja az autót. Az Audi csak arra képes, hogy felismerje a helyet és a kormánymozdulatokat elvégezze. A sebességváltás, a gázadás, a fékezés a mi feladatunk. 3-0 a Mercinek!
Ja! Ráadásul az Audinál már a helykeresés sem sikerült mindig a rövidke teszt során! 4-0 a Mercinek!
Mindezek felett a Mercedes egy telefonos applikáció segítségével arra is képes, hogy úgy parkoljon be egy szűk helyre, vagy úgy álljon ki onnan, hogy senki nem ül az autóban! 5-0 a Mercinek!
Természetesen a Tesla modellel is megnéztük, mit is tud a parkolássegítő rendszere. Nem is lepődtünk meg, hogy az autó teljesen önműködően beparkol a megfelelő helyre (Az indítás után sem a kormányhoz, sem a pedálokhoz, sem a sebességváltóhoz nem kell hozzáérni!), vagy ki is áll onnan.
Meg is osztottunk két videót a legnagyobb közösségi oldalon a mozdulatsorról.
Videó 1.  >>>
Videó 2.  >>>

Igen élménygazdag és igen fárasztó napot tölthettünk a  drivingcamp Hungary vezetéstechnikai centrumban, ‘melynek során megtapasztalhattuk, mennyire közel járunk már a teljesen önműködő és biztonságos autók tényleges megjelenéséhez.

És, ha a márkák közötti sorrendet kellene felállítani ebben a témakörben?
Suzukit és a Land Rovert kivenném a sorból, mert utóbbinál a terepjárást vizsgáltuk, előbbi pedig teljesen más kategória, mint a prémium márkák.
Mindezek ellenére a Land Rover is megkapta azokat a vezetéssegítő asszisztenseket, ‘melyek nélkül ma már nem lehet autót értékesíteni a szegmensben.

A Suzuki pedig bizonyította, hogy már nagyon nem az a régi mi autónk. A Vitara például biztosan a kategóriája (Ár/érték arányt, célközönséget is figyelembe véve) egyik legintelligensebb, legjobb autója.

Tehát a sorrend:
Bármennyire is lenéznek bennünket – és olvasóinkat – a Mercinél és bármennyire sem foglalkozunk különösebben a márkával, a látottak, tapasztaltak alapján messze a legmagasabb pontszámmal végeztek az autóik a tesztnapon.
A második helyre a Tesla érkezik, mivel “nagyon hiányoltuk” devil, hogy egy telefonos applikáció segítségével az autón kívülről is parkolgathassunk.
Jaguar hozta a kötelezőt, de semmi több, így a harmadik helyre futott be.
A negyedik helyre az a Kia Optima ért oda, amit egy másodpercig sem teszteltünk a drivingcamp programja során, de éppen azt teszteljük a héten és a sávtartó asszisztense, az adaptív tempomata, vagy a ráfutást megakadályozó rendszere messze a kategóriája (Ár/érték, célközönség.) fölé helyezi.

A sort pedig az Audi zárja, mivel a jelenleg elérhető szoftverükön nem ártana legalább 2.0-át frissíteni…

Teszt a lelke mindennek az instán is