A teszteredményeket hamisító Winterkornnak bíróság előtt kell felelnie

A Volkswagen dízelbotránya öt évvel ezelőtt robbant ki, amikor Egyesült Államokban zajló hatósági ellenőrzéseket és kutatói vizsgálatokat követően 2015 szeptemberében a Volkswagen elismerte, hogy engedélyezték a dízelautók kipufogógáz-értékeinek manipulálását. Bizonyos motorok szoftvereit úgy állították be, hogy lényegesen több mérgező nitrogén-oxidot bocsáthat ki az utakon, mint a tesztek során. Az Egyesült Államokban ekkor Winterkorn ellen letartóztatási parancsot is kiadtak.

A botrány ezt követően Európába is begyűrűzött, de csak az idei évre jutott el addig az ügy, hogy a VW 200 ezer német ügyfelének fizet kártérítést, emellett pedig Nagy-Britanniában is fizetniük kell majd a manipulált autóik miatt.

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Škoda, valamint a Ducati is, továbbá saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és az MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja. A VW-botrány miatt indított vizsgálatokon később más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

Régóta húzódik a felelősségre vonás

Martin Winterkorn 2015 őszén lemondott >>>