A sikeres tesztek után 56 Siemens Vectron mozdony kapott magyarországi üzembehelyezési engedélyt

    Megkapta a magyarországi hatósági üzembehelyezési engedélyt az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) 56 Siemens Vector villamos mozdonya – közölte a Rail Cargo Hungaria (RCH) hétfőn az MTI-vel.

    Az 56 mozdony magyarországi közlekedéséhez szükséges vizsgálatokat és teszteket az ÖBB felkérésére a Rail Cargo Hungaria szervezte és bonyolította le.


    A tájékoztatás szerint lezárultak a mozdonyokkal kapcsolatos eddigi legnagyobb volumenű magyarországi hatósági üzembehelyezési eljárások, ezzel az 56 mozdonnyal együtt már több mint 200 Vectron közlekedhet a magyarországi vonalhálózaton.


    Ismertették, hogy a rendkívül összetett ellenőrzést az Innovációs és Technológiai Minisztérium és további mintegy féltucat technológiai közreműködő cég zökkenőmentes együttműködésével, 13 hónap alatt sikerült elvégezni.


    A csúcstechnológiát képviselő mozdonyok alkalmasak arra, hogy Európában egyedülállóként 20 ország vasúthálózatán közlekedjenek. A kontinensen jelenleg több mint 850 Vectron teljesít szolgálatot – emelte ki a RCH.


    A közleményben Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ismertette, hogy a kormány a vasúti árufuvarozás versenyképességének erősítése érdekében a következő öt évben mintegy 30 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt az úgynevezett egyes kocsi szolgáltatáshoz. A hazai vasúttechnikában egyre nagyobb teret nyer a világszínvonalú csúcstechnológia. A Siemens Vectron mozdonyok mellett a hazai gyártású IC+ személykocsik is lehetőséget teremtenek a magyarországi piaci szereplők számára, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak ki a nemzetközi vasúti szállításokból – emelte ki az ITM államtitkára.


    Mosóczi László kitért arra, hogy az 56 Vectron mozdony engedélyeztetése során kiemelkedő teljesítményt nyújtott a vasúti hatóság is, az elmúlt egy évben szinte minden héten le kellett folytatniuk egy-egy jármű vizsgáztatását. A korszerű, innovatív megoldások folyton megújuló kihívások elé állítják a hatósági szakembereket, akik az emeletes motorvonatok típusvizsgálatán és a tram-train vonatok engedélyezésén is dolgoznak – tette hozzá.


    Az RCH közölte, a társaság forgalmának 80 százaléka nemzetközi fuvar, ezért kiemelkedő feladat, hogy fejlessze járműparkja interoperabilitását. Az üzembehelyezési folyamattal egy időben megkezdte saját mozdonyvezetői felkészítését is, eddig a társaság 115 szakembere szerzett típusismeretet erre a mozdonyra.


    A Vectron mozdonyokkal javul a magyar gabona olaszországi exportfuvarozásának hatékonysága, gazdaságossága, a 2200 tonnás gabonavonatok közlekedtetésében a jellemző szélsőséges domborzati viszonyok miatt esett a választás erre a típusra. Az új vontatójárművek kiemelkedő képességeit a fafuvarozás területén is kamatoztatja a társaság – közölte a Rail Cargo Hungaria.