A Halo.Car’s a távirányítású autózás tesztelésének a végén jár

A Halo.Car, a Las Vegas-i autómegosztó startup a héten bejelentette, hogy még ebben az évben eltávolítja az emberi kezelőt járműveiből. Ez jelenti az utolsó lépést, mielőtt készen állna a kereskedelmi forgalomba.

A vállalat nem úgy tesz, mintha autonóm technológiát kínálna (egyelőre nem is), hanem emberi sofőrökre támaszkodik, akik távolról, központi helyről működtetik járműveit, hogy ügyfeleikhez szállítsák azokat. Ott az ügyfelek a szokásos módon vezethetik elektromos járműveiket.

Amikor elkészült az autóval, az ügyfél egyszerűen kiszállhat, és abbahagyja az aggódást, mert az autót ismét egy távoli kezelő fogja elhajtani – akár egy drónt, ha úgy tetszik. Ez versenybe állítja a startupot olyan cégekkel, mint a Zipcar, miközben kiküszöböli annak szükségességét, hogy az ügyfélnek magának kell megtalálnia a járművét. Egészen mostanáig azonban mindig emberi kezelőnek kellett lennie a járműben annak érdekében, hogy a rendszer tökéletesen működjön.

„A biztonság rendkívül fontos, ezért használunk emberi vezetőket, nem pedig autonóm technológiát” – mondta Anand Nandakumar, a Halo.Car alapítója és vezérigazgatója. „Az autonóm járművek manapság emberi beavatkozást igényelnek, ha kihívással néznek szembe, mert a technológia nem olyan okos, mint az ember. A távoli emberi vezetők használata az autonómia helyett gyorsabb és biztonságosabb módja annak, hogy „vezető nélküli” autókat helyezzenek el az ügyfeleknél.”

Most, hogy a biztonsági kezelők használatának leállítására készül, megkezdi a teljesen távoli járműszállításokat. Innentől kezdve Las Vegason túlra és más piacokra is terjeszkedhet. 2023 végére 1000 elektromos járműből álló flottával számolnak.

Képernyőkép T-Mobile / YouTubeHalo. Az autós járműveket távolról üzemeltetik a T-Mobile Ultra Capacity középsávú 5G hálózatán, valamint szükség esetén másokon is. Ezt arra használják, hogy videót továbbítsanak a vezetőnek, ami gyakorlatilag egy szimulációs berendezés. Bár a vállalat nyitott az autonóm járművek jövőbeni használatára, azt állítja, hogy a távoli vezetők jó megállást jelentenek a technológia fejlesztése során.

READ  Hyundai négykerekű laboratóriumok a múltban és a jövőben

A cég terjeszkedése azt a bejelentést követi, hogy lezárta az 5 millió dolláros magvető kört, amelyet az At One Ventures technológiai alap vezetett, a T-Mobile Ventures és mások részvételével.

carscoops/google fordító

Ajánlott cikkek