A fejlesztés, tesztelés lezárult – Hazai pályán verné meg a Google-t a Toyota

Miközben egyre több autógyártó választja a Google-t navigációs térképszoftver-beszállítójául, a Toyota szerint létezik jobb megoldás, ezért partnerével egy független, teljesen testre szabható rendszert fejlesztett.

A mobil internet megjelenésével és elterjedésével az autógyártóknak sürgősen alternatívát kellett keresniük hagyományos, statikus fedélzeti navigációs rendszereik kiváltására. Sokan a legkisebb ellenállás irányába mozdultak el, és a hordozható készülékekben egyébként is előszeretettel használt, Google Térkép adatbázisra épülő, valós időben frissülő, dinamikus forgalmi információkat is kínáló navigációs architektúra mellett döntöttek.

Ez a megoldás gyorsan biztosít látványos előrelépést, ugyanakkor egyre több szakértő tart attól, hogy a Google monopóliuma hosszú távon kiszolgáltatottá teheti az üzleti partnereket, a piaci versenyhelyzet hiánya pedig lelassíthatja a fejlesztések ütemét.

A Toyota-csoport ezért úgy döntött, hogy saját navigációs ökoszisztémát hoz létre a Mapbox segítségével. A független Mapbox jelenleg 3,5 millió regisztrált fejlesztővel és 650 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik hetente közel 3,4 milliárd kilométert tesznek meg a cég teljes mértékben testre szabható navigációs szolgáltatása segítségével.

A Mapbox több ezer partnere teljes mértékben saját vállalati igényeikhez, illetve ügyfeleik elvárásaihoz alakíthatja a szolgáltatást. Ez nem csak a megjelenést és az elsődleges kezelőfelületet érinti, hanem egyes funkciókat is – a partnerek eldönthetik, hogy mire van szükségük, és milyen mélységben. Így lehetőség nyílik arra, hogy a Toyota egységes megjelenésű szoftverrel vértezze fel teljes modellpalettáját, ugyanakkor a szolgáltatásokat az adott típus egyedi jellemzőihez lehet igazítani.

„Amikor az emberek megvesznek egy új autót, elvarázsolja őket a hatalmas érintőképernyő, a modern kezelőfelület. Aztán hamarosan rájönnek, hogy az okostelefonjukkal sokkal hatékonyabban tudnak navigálni – így az autóba integrált, nagyméretű, biztonságos és kényelmes rendszer helyett egy kis képernyős, körülményesen és veszélyesen kezelhető készüléket használnak, ami ráadásul tartókonzollal és kábelekkel csúfítja el a belső teret. Az ügyfél-elégedettségi felmérések mind arra utalnak, hogy ez a helyzet magukat a felhasználókat is idegesíti.” – mutat rá az önálló fejlesztés szükségszerűségére Peter Sirota, a Mapbox vezérigazgatója.
A Toyota-csoport új generációs típusain – a Toyota Tundra pickupban, a Lexus NX szabadidőjárműben, valamint a Toyota bZ4x és Lexus RZ elektromos crossoverekben – már az új Mapbox rendszer dolgozik, a későbbiekben pedig további típusokon is várható a megjelenése.

Fotók: Mapbox, Newsweek