A Catesby-alagútban tesztelték a Multimatic Mazda DPi versenyautót

A Catesby-alagút 1966-os bezárása óta először nyílik meg újra. Most azonban gőzvonatok helyett a világ legkifinomultabb versenyautói közlekednek benne.

A Multimatic bejelentette, hogy sikeresen hajtotta végre első teljes méretű tesztjét az alagútban, Andy Priaulx pilóta állandó, 193 km/h sebességgel futott. A futás azonban egy érvényesítési teszt volt, így a versenycsapat egy olyan autót küldött, amivel sok tapasztalata van, hogy megismerje az alagutat, nem pedig magát az autót.

A csapat Mazda DPi versenyautója versenypályákon és teljes méretű szélcsatornákban járt, modellje pedig sokszor méretarányos szélcsatornákban. Ez nem szól arról, hogy mennyi órányi számítógépes tesztelésnek vetették alá. A Multimatic tehát elég jól érzékeli aerodinamikai tulajdonságait.

A teszt azonban azt mutatta, hogy az alagút olyan eredményeket hozott, amelyek korrelációt mutattak a csapat által az autóról már összegyűjtött rengeteg információval, ami jó hír. Ez bizonyítja, hogy az 1,6 mérföld hosszú (2,7 km) alagút hatékony alternatívája (vagy kiegészítése) a hagyományos szélcsatornának.

„A hagyományos szélcsatornákhoz képest ez jobb, mert valódi” – mondta Larry Holt, a Multimatic motorsportért felelős vezetője. „A mozgó talajsíkú szélcsatornában az autó áll, és a szelet egy hatalmas ventilátor és áramlásszabályozó berendezés fújja át rajta, és egy öv van elrendezve, amely összehangolt sebességgel mozog az autó alatt. Ez egy nagyon kifinomult konfiguráció, de az autó még mindig áll, és ez a nem teljesen igazi darab.”

Catesbynél az autók nagy sebességgel haladhatnak át a nyílegyenes alagúton. Ez azt jelenti, hogy annak ellenére, hogy ellenőrzött környezet, inkább olyan, mint amilyennek egy autó ki lesz téve a való életben.

„Catesby biztosítja a való világot időjárás nélkül” – mondta Holt. „Van egy mozgó autó, egy valódi útfelület, egy ellenőrzött környezet, és a nap 24 órájában futhatunk, bármilyen évszak is legyen. Ez egy tökéletes 2,7 km-es szabályozott légkör. Ez az a fajta következetesség, amire szükséged van, ha egyre nagyobb nyereségre vágysz.”

Ha egy viszonylag keskeny alagúton 120 mérföld/órás sebességgel lefelé haladva kissé ijesztőnek tűnik, akkor nem vagy egyedül. De Priaulx szerint mindez nagyon kényelmes volt, és úgy véli, hogy a nagyobb sebesség könnyen elérhető.

„A rajtnál kicsit furcsa érzés volt beugrani egy versenyautóba, és egy 2,7 ​​km-es alagúton keresztül laposan kihajtani, de a csapat biztosított arról, hogy a vége nagyon jól látható!” ő mondta. „A Catesby Tunnel egy hihetetlen létesítmény, és egyáltalán nem lep meg, hogy tudom, hogy a Multimatic a létesítmény korai alkalmazója és elsődleges ügyfele lett.”