A 25 éve tartott autóteszt indított el mindent

Historisches Foto der damaligen ersten A-Klasse (W168) beim so genannten Elchtest einer schwedischen Fachzeitung. Ausgerüstet mit ESP absolvierte die A-Klasse das als Elchtest bekannt gewordene Manöver. Historical photo of the former first A-Class (W168) in the so-called moose test of a Swedish trade journal. Equipped with ESP, the A-Class completed the maneuver known as the moose test.

A biztonság a Mercedes-Benz DNS-ének lényeges része, és az egyik központi felelősség, amelyet a vállalat vállalt – minden úthasználó felé. A csillaggal ellátott márka elsődleges célja a balesetek megelőzése és a balesetek kimenetelének javítása. A cég az aktív és a passzív biztonság két évfordulóját használja fel arra, hogy bemutassa legújabb biztonsági funkcióit. Pontosan 25 éve, októberben autóteszt indított el mindent. Svédországban 1997-ben az A-osztály elgurult az úgynevezett „jávorszarvas teszt” során. Ez késztette az ESP® elektronikus menetstabilizáló rendszer gyors és széles körű bevezetését az összes Mercedes-Benz modellsorozatban. A vállalat azonnal megkezdte a vezetéstámogató rendszerek széles körű fejlesztését[1]; ma a jelenlegi Mercedes-Benz modellek vezetői több mint 40 ilyen rendszer támogatását élvezik. A második évforduló: Húsz évvel ezelőtt mutatkozott be az azóta is folyamatos fejlesztésen átesett PRE-SAFE® megelőző védelmi rendszer. Ez volt az első alkalom, hogy az aktív elemek hozzájárultak a passzív védelmi intézkedések támogatásához a balesetek kimenetelének javítása érdekében. A vállalat világos célt követ: 2050-re a balesetmentes vezetést elérni. A vállalat ambiciózus célját vezérlő „valós életbiztonsági” filozófia a valós baleseteken alapul, a csoport saját Balesetkutató egységével, amely a Mercedes-Benz. több mint 50 éve vezényel, lényeges alkotóeleme. Az elmúlt években a kutatást Kínában és Indiában is kibővítették.

Huszonöt évvel ezelőtt felbolydult az autóipar, amikor 1997. október 21-én az új Mercedes-Benz A-osztály (W 168-as sorozat) látványosan gurult a svéd „Teknikens Värld” magazin tesztjén. Ily módon a kompakt autó és az akkor még csak a skandináv közvélemény által ismert úgynevezett „jávorszarvas teszt” segítette az Electronic Stability Program ESP® áttörést, igaz, önkéntelenül is. Alig két év telt el azóta, hogy a Mercedes-Benz először vezette be a rendszert alapfelszereltségként világszerte az S-osztály Coupé-ban (C 140-es sorozat). A cég azonnal reagált az A-osztályú incidensre, és mind a 18 000 járművet korszerűsítette, amelyet már szállítottak ingyenesen az ügyfeleknek. 1998 februárjától pedig az A-osztály alapfelszereltsége volt a rendszer. Ezzel a Mercedes-Benz az ipar úttörőjévé vált, 1999-től kezdve az összes modellsorozatot az ESP® alapfelszereltségével szerelték fel. Az ESP® egyik napról a másikra az innovatív és aktív autós biztonsági rendszer szimbólumává vált – járműosztálytól függetlenül. Ma, 25 évvel később, az ESP® minden Mercedes-Benz személygépkocsi alapfelszereltsége. 2011 novemberében pedig törvényi előírás lett minden új autó regisztrációjára Európában. Az ESP®-ről úgy vélik, hogy egyengette az utat a ma elérhető többi aktív vezetőtámogató rendszer előtt is.

Fékvezérlő rendszerek, amelyek több mint 100 járműfunkcióban vesznek részt
Az ESP® stabilizálja a járművet az egyes kerekek célzott és villámgyors fékezésével. A közvélemény által ez idáig nagyrészt figyelmen kívül hagyott fékvezérlő rendszerek a jávorszarvas-teszt incidens óta továbbra is gyors fejlődésen mentek keresztül. Napjainkban ezek a rendszerek több mint 100 járműfunkcióval párhuzamosan működnek, hogy aktívan javítsák a biztonságot, a hatékonyságot és a kényelmet számos vezetési helyzetben, kezdve az integrált fékvezérlőtől és az aktív hátsó tengely kormányzásától a terepfunkciókig, az elektromos meghajtások regenerációjáig, az emelkedőn való indulásig. asszisztens és pótkocsi stabilizálás az automatizált vezetés és számos segédrendszer támogatásához.

A fejlesztés mérföldkövei közé tartozik a hibrid és elektromos járművek regeneratív fékrendszere, amelyet a Mercedes-Benz még 2010-ben mutatott be. Fékezéskor az elektromos motor generátor üzemmódba kapcsol. A kerekek a hajtásláncon keresztül adják át a mozgási energiát a generátornak. A generátor forog, a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítja. Az elektromos motor által generált fékezőnyomaték az elektromos energia előállítása során lelassítja a járművet. Ha nagyobb fékerőre van szükség, a kerékfékek további lassítást biztosítanak. A generátor és a fékrendszer közötti elosztást, valamint a jármű stabilitását még a magas regenerációs fázisokban is mindig a fékvezérlő rendszer kezeli.

TwoBox rendszer elektromos járművekhez
A közelmúlt egyik legjelentősebb újítása a TwoBox rendszer, amely 2020-ban került sorozatgyártásba. A rendszer, amely az ESP® és egy elektromechanikus fékrásegítő kombinációja, amely különösen az elektromos autók létfontosságú alkatrésze, felhagy a keletkező negatív nyomással. belső égésű motorral, amelyet azután egy hagyományos fékrásegítőhöz táplálnak. A rendszer gyors féknyomás-felépítése lehetővé teszi többek között a rövid féktávolságot az automatikus vészfékezés során.

Az új GLC, valamint az S-osztály plug-in hibridjeiben a Mercedes-Benz a regeneratív fékrendszerek következő generációját használja vákuumfüggetlen, elektromechanikus fékrásegítővel. Ezek a rendszerek automatikusan és rugalmasan váltanak a hidraulikus fékezés és a rekuperáció között, helyzetről-helyzetre a mindenkor optimális energiavisszanyerés érdekében. A végeredmény: az autó gyakrabban éri el a maximális regenerációs teljesítményt, mint egy hagyományos, tisztán hidraulikus fékrendszerrel.

Egy másik újítás a fékvezérlő rendszer és a hátsó tengely kormányzás kombinációja, amely 2020-ban szintén sorozatgyártásba került. Ez az újszerű vezérlési technológia a normál tartományban aktívan tudja igazítani a kezelhetőséget a kívánt profilhoz, valamint stabilizálni tudja az autót a küszöbtartományban, míg a különféle moduláris működtetők pontosan megjósolhatják a közelgő dinamikát.

A Mercedes-Benz és a Mercedes-AMG már egy ideje kínálja az integrált menetdinamikai szabályozást és az integrált kipörgésgátló rendszert. Növelik a vezetési biztonságot a küszöbtartományban anélkül, hogy csökkentenék a vezetési élményt. Számos érzékelő és paraméter, mint például a féknyomás, a forgatónyomaték, a kerékcsúszás és a gázpedál helyzete együtt működik, hogy különböző vezetési élményeket biztosítson. A felhasználók a kiválasztott vezetési programtól vagy az egyéni beállításoktól függően más és teljesen egyedi vezetési élményben részesülhetnek anélkül, hogy elveszítenék az uralmát a jármű felett.

Több mint 40 aktív vezetőtámogató rendszer biztosítja a biztonságot napjainkban minden közlekedő számára
Napjainkban sok alkatrész már megbízhatóan együttműködve magas szintű biztonságot nyújt a több mint 40 aktív vezetőtámogató rendszeren keresztül:

  • Az Active Distance Assist A DISTRONIC egy adaptív sebességtartó rendszer, amely minden úttípuson automatikusan megtartja az előre kiválasztott távolságot az elöl haladó járművekhez.
  • Az Active Steering Assist segít a vezetőnek a saját sávjában maradni. Csak a DISTRONIC-kal együtt aktiválható.
  • Az Active Lane Keeping Assist egy kamera segítségével érzékeli az útburkolati jelek vagy az útszegélyek keresztezését, így segít a vezetőnek elkerülni, hogy véletlenül elhagyja a sávot.
  • Az aktív holttér-asszisztens figyeli a rosszul látható területeket, és fékezési beavatkozással és figyelmeztetésekkel segíthet elkerülni a baleseteket. Ezen túlmenően, amikor az autó egy helyben áll, a kilépési figyelmeztetés funkció figyelmezteti az utasokat az úthasználók, például az elhaladó kerékpárosok jelenlétére.
  • Az ajtóban lévő környezeti világítás veszélyt jelez, és segíthet elkerülni az ütközést. Az Active Lane Change Assist együttműködően segíti a vezetőt, amikor egy szomszédos sávba vált. A jobbra vagy balra történő sávváltást csak abban az esetben segítik, ha az érzékelők azt észlelik, hogy a szomszédos sávot megszakított sávjelzés választja el a jelenlegi sávtól, és a vonatkozó veszélyzónában nem ismer fel más járművet.
  • Az Active Emergency Stop Assist lefékezi a járművet a saját sávjában, ha azt észleli, hogy a vezető hosszabb ideig nem reagál a forgalmi helyzetre.
  • Az Active Brake Assist a fedélzeti érzékelők segítségével érzékeli, hogy fennáll-e az ütközés veszélye az előtte haladó, keresztező vagy szembejövő járművekkel. A rendszer vizuális és hangos figyelmeztetést tud adni a vezetőnek, ha az ütközés küszöbén áll. Ha a vezető fékezési reakciója túl gyenge, a rendszer a helyzetnek megfelelően a féknyomás növelésével is segíthet, és autonóm vészfékezést is indíthat, ha a vezető nem reagál.

A balesetek kimenetelének javítása a PRE-SAFE® segítségével 20 éven keresztül
A PRE-SAFE® 20 évvel ezelőtti bevezetése hasonló figyelmet keltett a 25 évvel ezelőtti jávorszarvas-tesztre. Amikor a Mercedes-Benz 2002-ben bevezette a rendszert, ez egy romboló újítás volt: a rendszerben az első alkalom volt, hogy az aktív elemek hozzájárultak a passzív védelmi intézkedések támogatásához a balesetek kimenetelének javítása érdekében. Ilyen például az ablakok és a napfénytető automatikus bezárása kritikus vezetési helyzetekben, közvetlen ütközés előtt, az első biztonsági övek megelőző megfeszítése az első megfordítható övfeszítőkkel vagy az első utasülés függőlegesebb helyzetbe állítása (ha az ülés rendelkezik memóriával funkció).

  • 2005-ben a PRE-SAFE®-t kombinálták a Brake Assist PLUS-szal (a mai Active Brake Assist elődje), hogy lehetővé tegyék az oldalsó ablakok automatikus bezárását és az oldaltámaszok felfújását a többkontúrú első üléseken.
  • Ezt követte 2006-ban a radartechnológiával további funkciók aktiválása. A harmadik vezetési asszisztens csomag bevezetésével – amely elöl és hátul kiterjedt szenzortechnológiát tartalmaz – a közelgő hátsó ütközések is észlelhetők. Közelgő hátsó ütközés esetén a PRE-SAFE® PLUS gyorsan villogó figyelmeztető lámpákkal figyelmezteti a mögötte haladó forgalmat.
  • A 2016-ban bemutatott PRE-SAFE® Impulse Side közvetlenül az oldalütközés előtt emeli ki a vezetőt vagy az első utast a veszélyes zónából.
  • A PRE-SAFE® Sound egy újabb kiegészítést jelentett 2016-ban: a halláskárosodás elleni védelmet. Ritka esetekben egy autóbaleset hangos zaja idővel halláskárosodáshoz vezethet. A PRE-SAFE® Sound olyan reflexet válthat ki a belső fülben, amely biomechanikus hallásvédőként működik. Bizonyos veszélyes helyzetekben, közvetlenül egy esetleges ütközés előtt, a rendszer a jármű hangszóróiból rohanó hangot (rózsaszín zajt) bocsát ki. A cél az, hogy a belső fülben egy apró izom összehúzódjon (akusztikus reflex), ami befolyásolja a dobhártya összekapcsolódását, felkészítve a hallást a nagy hangnyomásokra.

Fókuszáljon a hátsó ülésen utazók védelmére
Az elmúlt években a Mercedes-Benz tovább tudta növelni a hátsó ülésen utazók biztonságát. A további fejlesztések között említésre méltóak a hátsó ülések övfeszítői, az oldallégzsákok és az ablakzsákok. A Mercedes-Benz által 2020-ban az S-osztályban bemutatott első elülső légzsák a hátsó ülésen utazók számára az autó gyakori, sofőrként történő használatát tükrözi: a funkció növeli a felnőtt utasok biztonságát, miközben figyelembe veszi a gyermekek biztonságával kapcsolatos aggályokat is. . Az övtáska, amely megnöveli a biztonsági öv területét, és így csökkentheti az utasok felső testét érő ütéseket, szintén hozzájárul a nagyobb hátsó biztonsághoz. Itt található még az üléspárnás légzsák, amely megakadályozza, hogy az utasok az alsó öv alá csússzanak, még akkor sem, ha az utas hátradőlt.

Folyt. köv. – HOLNAP!