A TOYOTA GAZOO Racing újoncteszttel zárta a szezont

A TOYOTA GAZOO Racing stílusosan zárta a 2024-es FIA Hosszútávú Világbajnokságot: nemcsak a gyártói világbajnoki címet ünnepelte a bahreini 8 órás verseny győzelmével, hanem az éves újoncteszten is bizonyította elkötelezettségét a jövő generációja iránt a 20 éves Esteban Masson és a 21 éves Reshad de Gerus képviseletében. A csapat fiatal tehetségeket ültetett a világbajnok GR010 HYBRID volánja mögé, hogy első kézből tapasztalhassák meg a hibrid technológia csúcsteljesítményét és a Hypercar világát.

A TOYOTA GAZOO Racing a Bahrein International Circuit-en tartott éves újoncteszttel lezárta a 2024-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) drámai és sikeres szezonját. Alig néhány órával azután, hogy a bahreini 8 órás versenyen aratott győzelmének köszönhetően megünnepelte a gyártók világbajnoki címét, a csapat ismét akcióba lendült a hagyományos évadzáró teszten, az év utolsó hivatalos edzésén. A csapat azon elkötelezettségének részeként, hogy lehetőséget adjon a fiatal, feltörekvő versenyzőknek, a 20 éves francia Esteban Masson lehetőséget kapott a 7-es GR010 HYBRID tesztelésére. Esteban az idei szezonban lenyűgöző teljesítményt nyújtott a 87-es Lexus RC F LMGT3-as versenyautóval, amelyet az Akkodis ASP Team nevezett a WEC LMGT3-as kategóriájában.

A 21 éves Reshad de Gerus-t, a European Le Mans Series versenyzőjét a WEC jelölte hivatalos újoncnak, aki a világbajnoki címet nyert Hypercar versenyautót vezetheti, és a 7-est Estebannal és Mike Conway-jel osztotta meg, aki a két fiatal pilóta mentoraként volt jelen. Esteban és Reshad is vezetési szimulátoros gyakorlással készült a csapat kölni bázisán, Németországban, ahol a kényelmes vezetés érdekében egyedi vezetőüléseket is készítettek. A GR010 HYBRID-del kapcsolatos első tapasztalataikat egy kétórás délelőtti edzésen szerezték, amikor Estaban 17 kört tett meg, Reshad pedig 21-et.

A párosnak lehetősége volt kipróbálni a GR010 HYBRID-et az új Michelin abroncsokon a háromórás délutáni alkalom elején, amelyet az első órában 10 percre piros zászlóval zártak, amikor egy másik autó megállt a pályán. A nap végére Estaban és Reshad összesen 62, illetve 31 kört tett meg. Jól helytálltak a hibrid hajtású hiperautóval szerzett első tapasztalataik során, megmutatva tehetségüket, profizmusukat és potenciáljukat.

Esteban Masson:

Hálás vagyok ezért a csodálatos lehetőségért, mindössze egy évvel az első hosszútávú versenyem után. Élveztem, hogy egy ilyen nagyszerű, világbajnok autót vezethetek és együtt dolgozhatok a csapattal. Igyekeztem a lehető legtöbbet tanulni, mert egy Hypercar egészen más, mint amihez hozzászoktam. Nagyobb teljesítmény, nagyobb leszorítóerő és jobb fékerő, szóval mindenhol nagyobb a teljesítmény, de a legnagyobb különbség az, hogy vezetés közben is lehet módosítani a beállításokon. Nagyszerű volt, hogy Mike itt volt mellettünk a teszten, mert nagyon sokat segített abban, hogy hozzászokjak az autóhoz, és még jobb teljesítményt nyújtsak.”

Reshad de Gerus:

Nagyon örülök ennek a tapasztalatnak. A csapat nagyon támogató volt, és nagyon sokat segített, hogy elmentem a gyárba szimulátorozni és ülést próbálni. Mindez a felkészülés azt jelentette, hogy már a kezdetektől fogva elég magabiztos voltam azzal kapcsolatban, hogy mit kell tennem. Nagyszerű volt felfedezni az autót és a Hypercar kategória világát egy világbajnok csapattal. Az autó egészen más, mint az általam ismert LMP2-es autó, főleg azért, mert a rendszerek annyira összetettek. Versenyzőként állandóan szorosan együtt kell dolgoznod a mérnökökkel, amit nagyon élveztem. Bahrein egy új pálya számomra, és persze egy új autó is, így minden egyes körrel egyre jobban belejöttem.”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!