A Multivan is öt csillagos

Amint az Euro NCAP a komplex törésteszten megállapította, a Volkswagen Multivan utastere nem roppant be a frontális ütközéseknél: nemcsak akkor, ha egy másik autót utánzó, deformálódó akadálynak ütköztették, hanem akkor sem, amikor betonfalnak lökték 50 kilométeres sebességgel.

A tesztbábuk ez utóbbi esetben is azt mutatták, hogy kiváló védelemben részesül a vezető, valamint a mellette ülő utas térde és combcsontja. A Volkswagen ugyanakkor megmutatta, hogy hasonló szintű védelmet biztosít a különböző magasságú és a különböző helyeken utazók számára is.

A deformálódó akadályteszt, valamint a teljes szélességű merev gát tesztben az összes kritikus testrészt jól védte az autó, akárcsak akkor, amikor oldalról, 60 kilométeres sebességgel csapódott az ütközőbak a Multivan oldalának. Ebben az esetben komoly szerepet kapott a légzsákrendszer is.

A Multivan ugyanis rendelkezik olyan védelmi rendszerrel, amely megakadályozza, hogy egy karambol esetén az utasok feje összeütődjön, mert az akár halálos sérülést is okozhat.

A vizsgálatoknál mind az első, mind a hátsó sor üléstámlái jól vizsgáztak: ezek kiválóan megvédték a tesztbábuk nyakát az úgynevezett ostorcsapásos sérülések ellen. Ez azt jelenti, hogy ha hátulról belerohan egy kocsi a Multivanba, az utasok nyaka nem törik ki a hirtelen erőhatástól, mert a fejtámla éppen jó helyre került.

Az autóban van egy kisegítő fékrendszer is a karambol pillanata utáni másodlagos ütközések elkerülése érdekében.

READ  A BMW iX ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjein