Tíz abroncsból kettő megbukott az AMS tesztjén

Az Auto Motor und Sport az idei nyári gumiabroncs-tesztjéhez a 245/45 R 19-es méretet választotta.

„Maximális biztonság a rövid féktávnak köszönhetően” – ez volt a legfontosabb szempont az AMS tesztje során. Ez azért fontos, mert amíg például a kanyarstabilitásra is nagy figyelmet kell szentelni, gyakran alábecsülik a gumikra háruló terhet, amely a manapság egyre súlyosabb járművek kinetikus energiáját a lehető leggyorsabban fel tudja emésztenie a kritikus helyzetekben.

A vizsgálatok során azt tapasztalták, hogy száraz aszfalton a 100 kilométer/órás sebességről nullára fékezve mintegy három méter volt a különbség az ezen a teszten különösen jól teljesítő Goodyear, valamint a legolcsóbb, egyben leggyengébb gumiabroncs, a GT Radial fékútja között.

Vizes aszfalton ugyanakkor a különbségek riasztóan megnőttek. Amikor vízen futtatták az abroncsokat, csak nyolcvan kilométeres sebességről kellett megállni az autónak, de akkor öt méterrel hamarabb állt meg a tesztautó a vízen legjobban teljesítő Hankook abronccsal, mint a GT Radiallal.

A jó tapadás fékezéskor természetesen az olyan elektronikus vezérlőrendszerek hatékonyságát is támogatja, mint az ABS és az ESP, amelyek kritikus helyzetekben elsősorban célzott fékezési beavatkozásokkal próbálják stabilizálni a járművet.

Azt is megvizsgálták, hogy az autó, az abroncsok és a vezérlőrendszer hogyan működik együtt a mindennapi vezetési stílussal, valamint a határon autózva a kanyarodási, kezelhetőségi és aquaplaning teszteken, nedves úton. Az összképet a száraz körülmények között végzett komforttesztek, a sávváltási tesztek és a versenypályán végzett kísérletek teszik teljessé.

A gumiabroncs-teszt végeredménye

                                                         Pontszám    Értékelés

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6     9                 Kimagasló

Bridgestone Turanza T005                8,8              Nagyon jó

Hankook Ventus S1 evo3                  8,1              Nagyon jó

Continental Premium Contact 6         8,0              Nagyon jó

Nexen N’FERA Sports                      7,9              Jó

Nokian Powerproof                           7,7              Jó

Michelin Pilot Sport 4                       7,7              Jó

Falken Azenis FK510                       7,2              Jó

Maxxis Victra Sport 5                       6,3              Kielégítő

GT Radial Sportactive 2                    5,9              Még megfelelő

READ  Az önvezető autózáshoz szükségek szezorok, radarok, komponensek fejlesztése a ZalaZone tesztpálya bevonásával
Forrás: Auto Motor und Sport