Hóban, fagyban, sivatagban tesztelve – SEAT MÓ 125

Hó, jég, nedves útfelület, nulla fok alatti hőmérséklet, homok, por, sivatag, burkolat nélküli utak, rendkívül magas hőmérséklet. Motorozni végtelenül sokféle helyen lehet, ahol számtalan időjárási és utazási körülmény vár a motorosra. Ezért vitték a SEAT minőségellenőrzési és kutatással és fejlesztéssel foglalkozó szakemberei a SEAT MÓ 125-ös teljesen elektromos hajtású kismotort annyira különböző körülmények közötti tesztre: a Pireneusokban lévő Baqueira Beret-be és az Almería környéki Tabernas Sivatagba, ahol 55 C fokos hőmérsékleti különbségben teljesítettek 4.400 km-es tesztet.

Mindenhol jó teljesítmény. “A SEAT MÓ minőségi tesztjeinek célja, hogy a kismotor mindenhol leadja a teljesítményt, a sebességet és az elektromos hatótávolságot.”- mondja Lucas Casanovas a SEAT MÓ márka igazgatója. Ezért a SEAT MÓ-nál kipróbálták a “végletek közötti motorozást” sík és kanyargós utakon, hóban, fagyban, nedves és murvás felületeken, napos és esős időben, erős gyorsításokkal és fékezésekkel tarkítva. A teszteken a mérnökök ellenőrizték az akkumulátor teljesítményét, az alkatrészeket, és azt, hogy a hajtás, valamint a felfüggesztés minden körülmény között jól működik, és a gumik nem veszítik el a tapadást.

Menetre készen. Rendkívül fontos, hogy a kismotor teljesen elektromos hajtása és működése még drámai változások között is jól működjön, tehát még akkor is, amikor a hegyek közötti – 10 fokos hidegből a sivatag + 45 fokos forróságba kerül. “Garantálnunk kell, hogy a töltési szint nem esik vissza jelentősen 0 fok alatti hőmérsékleten, és az akkumulátor nem melegszik túl nagy melegben.”  magyarázza Lucas Casanovas. Ez azt is jelenti, hogy a töltési rendszer önellenőrző funkciója csökkenti az erőátvitelt, ha túlmelegedést észlel. Ezeken a teszteken ki tudják próbálni a nagy hidegben vagy melegben működő beállításokat is.

Por – és nedvességvédelem. Az akkumulátor szigetelése teljes védelmet nyújt a külső behatások ellen, így véd a portól és a nedvességtől is. Ezért a SEAT MÓ megfelel a nemzetközi ID67-es szabványnak: “Ez azt is jelenti, hogy az  akkumulátor teljesen védett a por ellen, illetve a borítása 30 percig ellenáll a tenger sós vízébe történő merülés hatásától is. – mondja Lucas. “A kismotor teljesítménye kihasználható a legszélsőségesebb időjárási vagy útviszonyok között is, melyet a SEAT MÓ tesztjei is bizonyítanak”.

SEAT MÓ eScooter 125 (magán felhasználók számára)
* Motor: 7kW (9kW csúcs teljesítmény)
* Gyorsulás (0-50km/h): 3.9
* Csúcs  nyomaték: 240Nm
* Csúcs sebesség: 95km/h
* Akkumulátor kapacitás: 5.6kWh
* Városi hatótávolság: Max 125km

READ  A SEAT Tarraco az Euro NCAP legmagasabb biztonsági szintjét teljesíti

SEAT MÓ eKickScooter 65
* Névleges motorteljesítmény: 350 W
Akkumulátor kapacitás: 551Wh
Csúcs sebesség: 20km/h
Városi hatótávolság: 65km
Töltési idő: 6 óra
Max emelkedési képesség: 20 fok