A Rimac Nevera a végső téli tesztjeit futotta

A Rimac Nevera két hetes intenzív téli tesztelésen járt a Pirelli Sottozero Központjában, az Északi-sarkkör közelében Svédországban. A szokatlanul meleg nappali hőmérséklet miatt a Rimac csapat éjszakai teszteléssel töltötte az időt, amikor a hőmérséklet a legszélsőségesebb volt, finomhangolták az olyan rendszereket, mint az ABS, az ESP és a nyomatékvektor az első sorozatgyártású autók leszállítása előtt.

A már több éves szimuláción és tesztelésen átesett, 1914 lóerős, teljesen elektromos Rimac Nevera már átment az USA és az EU homologizációs tesztjein, és a következő néhány hónapon belül a világ minden tájáról leszállítják az ügyfeleknek. Ám annak érdekében, hogy minden vezérlőrendszer minden körülmények között tökéletesen működjön, a Rimac csapata Svédországba indult, hogy érvényesítse az úton és az éghajlati kamrákban korábban elért eredményeiket.

Ideális lehetőséget kínált arra is, hogy a Neverát az általa javasolt téli gumikon – Pirelli P Zero Winter – teszteljék. Az abroncsot az oldalfalon található speciális jelölés különbözteti meg, amely a Pirelli és a Rimac együttműködésében végzett közös fejlesztési munkáról tanúskodik. A Nevera standard „nyári” abroncsai a Michelin Pilot Sport 4S.

Miroslav Zrnčević, a Bugatti és a Rimac vezető teszt- és fejlesztési pilótája elmondta: „Az ilyen alacsony tapadású felületeken végzett tesztelés lehetővé teszi számunkra, hogy következetes és pontos megfigyeléseket végezzünk rendszereink alacsony hőmérsékleten való teljesítményéről. A dolgok sokkal lassabban történnek, mint az aszfalton, és szép, egyenletes, sima kezelhetőségű pályáink vannak, így tudjuk, hogy a kapott adatokat nem befolyásolják a felületi hibák vagy a hőmérséklet-ingadozások. A két hét tesztelés után örülünk, hogy pontosan azt az eredményt látjuk, amit el akartunk érni. “

Mate Rimac, a Rimac Group vezérigazgatója a következőket mondta: „Számunkra ez a hideg időjárási tesztelési folyamat lehetőséget kínált arra, hogy a fényezés utolsó 0,1%-át felvigyük a Neverára, biztosítva, hogy az tökéletes legyen, amint tulajdonosaink rövid időn belül megkapják azokat. néhány hónap. Még két hét, körülbelül -15°C-os (5°F) hőmérsékleten eltöltött hét és egy meglehetősen szigorú tesztelési rendszer után is 100%-os volt az érvényesítési prototípusunk, így tudjuk, hogy minden alaprendszerünk megbízhatóan működik extrém körülmények között is. .

READ  Befejeződött a Rimac Nevera intenzív törésteszt-programja

„Egy olyan autót is szerettünk volna fejleszteni, amelyet olyanok is vezethetnek és élvezhetnek, akik nem a legtapasztaltabb pilóták, mint egy tapasztalt versenyző. Célunk az első naptól fogva az volt a célunk, hogy megtaláljuk a kifizetődő, de biztonságos vezetést egy 1914 lóerős, négy független villanymotorral szerelt autóban, miközben egy olyan alvázat építsünk, amely finoman állítható a széleken. A tesztelés véget ért, magabiztosan állíthatom, hogy pontosan ezt értük el Neverával.”

A Rimac Automobili által házon belül tervezett, tervezett és épített Nevera mindössze 150 darabra korlátozódik. A 120 kWh-s, 6960 cellás akkumulátora 1914 LE-t és 2360 Nm nyomatékot tesz lehetővé, a Nevera 258 mph (412 km/h) végsebessége, 100 km/h 0-62 mph sebessége 1,85 másodperc , és 0-100 mérföld/óra (161 km/h) 4,3 másodperc. Függetlenül a világ leggyorsabban gyorsuló szériaautójaként igazolták.