A BMW i7 hajtáslánc-technológiája extrém körülmények között bizonyít

A világ legkimerítőbb tesztlétesítményeiben végzett megmérettetésekkel a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának sorozatgyártását előkészítő, utolsó finomhangolási folyamatai a végükhöz közelednek. Az elektromos motorok, az intelligens összkerékhajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor még a legintenzívebb terhelések közepette is egytől egyig, ellentmondást nem tűrően igazolják megbízhatóságukat és kimagasló teljesítményüket.

Az extrém útviszonyok és időjárási körülmények közepette végzett megbízhatósági megmérettetésekkel a BMW i7 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,5 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért értékek) sorozatgyártását előkészítő finomhangolási folyamatai a végükhöz közelednek. A legforróbb éghajlati zónákban, a világ legkimerítőbb tesztlétesítményeiben és a legváltozatosabb közutakon, maximális terhelés mellett végzett tesztek során a modell fejlesztőmérnökei elsősorban az elektromos motorok, az intelligens összkerékhajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor teljesítményét és megbízhatóságát ellenőrzik, a járatlan utaktól kezdve, porfelhőkön és sivatagi forróságokon át, egészen a legextrémebb domborzati szintkülönbségekig. A BMW i7 prototípusainak sorozatgyártás felé vezető útja a sivatag kavicsos ösvényein, a legmagasabb hegyi szerpentineken és a legintenzívebb vezetési stílusban megélhető, zárt versenypályákon vezet keresztül. A BMW i7, a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja 2022-ben gurul ki a reflektorfénybe, az új BMW 7-es sorozat más modellváltozataival együtt.

A bolygó legforróbb éghajlati zónáiban, országokon és kontinenseken átívelő megbízhatósági tesztek kifejezett célja a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia alkatrészeinek átfogó tesztelése és megbízhatóságuk biztosítása. A legkorszerűbb, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia BMW i7 modell számára kifejlesztett alkatrészei még a legmostohább körülmények közepette, folyamatosan tűző napfényben, extrém magas hőmérsékleti viszonyoknál, szűnni nem akaró szárazságban is kikezdhetetlen funkcionalitásukról tesznek tanúbizonyságot.

A bajor prémiumgyártó mérnökei a sorozatgyártás előtti prototípusok széleskörű tesztprogramjait minden esetben úgy állítják össze, hogy azok teljeskörűen, kompromisszumot nem ismerve lefedjék az összes olyan elképzelhető élethelyzetet, amellyel a sorozatgyártásban készülő újdonságok teljes életciklusuk során szembesülhetnek. Az elektromos motorok, a nagyfeszültségű akkumulátor, a vezérlőelektronika, az integrált hűtőrendszer, a járműtöltő technológia és az energiamenedzsment működését, illetve sajátosságait, valamint hőmérsékleti és útviszonyokkal kapcsolatos változásokra adott rendszerreakcióit érzékeny fedélzeti mérőtechnológia és tapasztalt tesztmérnökök vizsgálják.

READ  Fernando Alonso tesztelhette először élesben az új Toyota Hiluxot

A több tízezer kilométert felölelő tesztprogram végtelenbe nyúló megbízhatósági utazásokat és nagysebességű versenypályás megmérettetéseket éppúgy tartalmaz, mint perzselő forróságokban megtett nagyvárosi araszolásokat. A BMW i7 tikkasztó körülmények közepette végzett forrósági tesztjeihez ráadásul a mérnökök kivételesen eltérő tengerszint feletti magasságokat választottak, hogy az elektromos motorok és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás nyomatékvezérlő rendszere kiváltképp dinamikus és rendkívül hosszan tartó, folyamatos emelkedés során is bizonyítsa kiegyensúlyozott teljesítményét. Hogy még tovább fokozzák a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia terhelését, a mérnökök vontató üzemmódban is hegynek engedik a prototípusokat, a nagyfeszültségű akkumulátor azonban még ilyen körülmények közepette is képes kiszámíthatóan, folyamatosan és egyenletesen táplálni energiával az elektromos motorokat. Az energiamenedzsment és a vezérlőelektronika kvalitásainak maximális igazolása érdekében a tesztprogramba olyan hegyi szakaszokat is beépítettek, amelyeken a prototípusok teljesen feltöltött akkumulátorokkal vágnak neki az ereszkedésnek, esélyt sem hagyva a lassuláskor felszabaduló energiák visszatáplálásának.

A BMW i7 kimerítő tesztprogramja során a mérnökök a modell légkondicionáló rendszerének és fedélzeti elektronikájának teljesítményét, illetve megbízhatóságát, valamint az utastérben használt anyagok hőálló képességét is átfogóan ellenőrzik, ezzel is garantálva, hogy a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja minden vezetési szituációban tökéletesen harmonikus, exkluzív vezetési élményt nyújtva érkezzen meg az utakra.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Share

You may also like...