Urbenista BertaPista – Windgoo B3 teszt

Urbenista?
Az nem urbanista?!

Nyilván ez jut eszébe sokaknak az újabb “elmebeteg” címet olvasva.

Kezdjük tehát azzal, hogy az “urbanista” szó az várostervezőt/városrendezőt jelent.
Még akkor is, ha ma már sok mindenre ráhúzza az internet népe, mai várossal, városi élettel kapcsolatos.

Mai cikkünk főszereplője nem városrendező!
Sőt a címben szintén szereplő BertaPista sem az!

Mondjuk, az is igaz, hogy a fickó, az eredeti szakmáját tekintve díszítőszobrászként (Gipsz és műkő díszítéseket készített restaurált éveken át, épületekre – kívülre, belülre.) mégis lehetne urbanista, azonban az állványok, műhelyek világát vagy 20 éve elhagyta.

Ezúttal az www.urben.hu-tól kölcsönkapott elektromos közlekedési eszközről szerzett tapasztalatainkat osztjuk meg az olvasókkal.

Közlekedési eszköz?

Ez, megint némi magyarázatra szorul!

Igen, közlekedési eszköz, amit nem is lehet pontosan behatárolni.
Nekünk legalábbis nem sikerült, mert nem tudjuk, hogy az elektromos bringa, vagy az elektromos robogó a helyes megnevezés.

Annyi biztos csak, hogy elektromos!

Első ránézésre talán a kerékpár jut eszünkbe, azonban nincs semmilyen “hagyományos” pedál sem az eszközön.
Lábunkat a fix (masszív, jó tapadást biztosító, megfelelő méretű) lábtartóra helyezhetjük, ha gurulunk a kis szerkezettel.

A fix lábtartótól azonban nem neveznénk még robogónak sem!
Egyrészt, mert a “test” sem hasonlít egyáltalán a robogókra, másrészt a maximális sebessége sem a robogóékra jellemző.
Ráadásul ezt a közlekedési eszközt össze is tudjuk hajtogatni – és ez a tulajdonság sem a robogók sajátja.

Összehajtogatás?

Pontosítunk!
Az Urben Windgoo B3 kormányát tudjuk lehajtani, valamint az ülését tudjuk a vázba süllyeszteni

zEzt “csupán” azért fontos kiemelni mert a Windgoo család B19 és Moovway B20 modelljeinél a vázat is ketté tudjuk hajtani, így azok még kisebb helyen szállíthatóak, mint az Urben Windgoo B3.

A szállítással kapcsolatban kell megjegyezni, hogy – személyes tapasztalat alapján – nem okoz gondot sem a metrón, sem a BKK buszain való közlekedés sem.
A 14.6 kilós súly nem okozhat problémát!
A kormányt lehajtva és a vázon kialakított fogórésznél kézben tartva simán “leengedtek” a metróba az ellenőrök, illetve a buszsofőr sem kért plusz jegyet.

READ  4 tesztgyőzelem, 4 dobogós helyezés
https://www.instagram.com/p/CCv-tGmhuZd/?utm_source=ig_web_copy_link

(Egy fotó idejére vissza lett hajtva a helyére a kormány. És – nem mellesleg – ketten kérdezték meg, mi is ez a kis “bringa”, illetve elektromos-e…)

https://www.instagram.com/p/CCv_PaKh9DX/?utm_source=ig_web_copy_link

Az összecsukott B3 biztosan elfér például egy Suzuki Jimny, vagy egy Opel Astra csomagterében, de kipróbáltuk azt is, hogyan lehet elhelyezni egy Hyundai Kona rakterében.
Ezúton is köszönjük a Hyundai Hatvan segítségét!

https://www.instagram.com/p/CDJF84HB-ug/?utm_source=ig_web_copy_link

Na, guruljunk csak!

Guruljunk, elvégre mégis erre való.
De előtte még néhány gondolat!

A kormány szélessége, magassága, fogása megfelelő.
Az, hogy a bal oldalra helyezett be/kikapcsoló-, valamint az alatta található duda-, illetve a jobb oldalon található lámpakapcsoló gombok úgy lettek elhelyezve, hogy azokat a hüvelykujjunkkal kényelmesen elérhessük, egyrészt a kényelmet, másrészt a biztonságot szolgálja.
Igen, a biztonságot is, mert ezzel az elhelyezéssel egy pillanatra sem kell elengednünk a kormányt – még akkor sem, ha dudálni vagy lámpát kapcsolni szeretnénk.
A jobb oldali markolat mellé került az akkumulátor töltöttségi szintjét visszajelző lámpa is.

Az ülés nagyon kényelmes!
Az egész kis eszköz méreteihez képest kifejezetten széles és párnázott.
Az eredeti “csővel” a magasságát nem tudjuk nagyon variálni. A gyártó célja az volt, hogy az “üléscső” is könnyedén elrejthető legyen a vázban. A váz azonban ívelt kialakítású – így ne sok hely maradt.
Nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, hogy rájöjjünk, egy hosszabb üléscső választásával és cseréjével az ülésmagasság a magasabb emberekre is “átszabható”. Igaz, ezzel azt áldozzuk fel, hogy viszonylag kis helyen is elférjen a Windgoo B3.

A lábtartó nagyon masszív, sokat (súlyban is) kibír és a gumibevonatoknak köszönhetően nem csúszik le a lábunk róla.

A ballonos, 12 collos kerekek jól tompítják a kisebb útegyenlőtlenségeket.
Ez hasznos is, elvégre a gép nem rendelkezik egyéb lengéscsillapítással.

Indulás!

A bekapcsolást követően a “gázkart” (Mennyire hülyén hangzik már az elektromos rollereknél, bringáknál, robogóknál, motoroknál ez a megnevezés! 😀 ) meghúzva már suhanunk is.

READ  Ezerrel zajlanak az e-Palette végső tesztei

A Windgoo B3 tervezői nem a sebességet tartották szem előtt.
A kis közlekedési eszköz maximális sebessége 25 km/óra körül mozog.
Pontos adatot nem tudunk írni, mert egyrészt nincs saját kilométerórája, másrészt a maximális sebesség nagyban függ a terheléstől!
A terhelés lehet ugye a felhasználó saját súlya (Nem mellesleg 120 kilóig van hitelesítve.), valamint az emelkedő dőlésszöge.

Nagyon hasznos a sebességtartó automatika, aminek köszönhetően nem kell folyamatosan húzni a “gázkart”, ha azonos tempóban akarunk haladni.

A gyári adatok alapján 15-18 kilométeres hatótávval egy igazán megfelelő alternatíva lehet az Urben Windgoo B3 a városi közlekedésre.
Ráadásul, mivel rollernek semmiképp nem nevezhető, a kerékpársávban/kerékpárúton is gurulhatunk vele.

Tényleg hasznos, ötletes és megfelelő alternatíva a környezetbarát városi közlekedésre!

NÉZD MEG AZ ALÁBBI VIDEÓT IS, ÉS KÖVESS BENNÜNKET A YOUTUBE-ON!

Share

You may also like...