Újra itt a legnagyobb hazai téligumi-teszt

20 szett, 7 pontozási kategória, 1 tél

A Használtautó.hu autós magazinja immár nyolcadszor bonyolította le a Nonstopgumi csapatával közös nagyszabású téligumi-tesztjét, hogy felhívja a figyelmet a téli közlekedésbiztonság és az autóvezetői tudatosság jelentőségére. Fékút, kigurulás, menetzaj és kapaszkodóképesség. A precíz, GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít az érdeklődőknek, hogy mindenki megtalálhassa a saját ízlésének és vezetési stílusának megfelelő abroncsokat. Papírforma és meglepetés eredmények egyaránt születtek.

A 2019-es téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat.

Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki akár az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. A fent hagyott, sok esetben már kopott nyári gumiknak viszont az abroncscserére kijelölt 7 C° alatt még száraz úton is számottevően hosszabb a fékútjuk. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. Ezért a tesztünkön kipróbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat egyaránt, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, egyben kapaszkodót is nyújthassunk az autótulajdonosoknak” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás, az idén 20 éves Használtautó.hu szakértője.

A mérési kategóriák:

  1. Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton
  2. Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
  3. Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
  4. Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
  5. Menetzaj 50 km/óránál
  6. Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?

A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.

Az összesített első helyen, 95,5% súlyozott végeredménnyel a Bridgestone Blizzak LM005 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a Goodyear UltraGrip 9-et, a harmadikon pedig a Dunlop Winter Sport 5 abroncsát találhatjuk.

Összértékelés szerinti sorrend Súlyozott végeredmény (%)* és értékelés
Bridgestone Blizzak LM005 95,5% Nagyon jó
Goodyear UltraGrip 9 93,7% Nagyon jó
Dunlop Winter Sport 5 89,7%
Continental WinterContact TS 860 88,8%
Michelin Alpin 6 88,6%
Continental AllSeasonContact (négyévszakos) 87,4% Kielégítő
Barum Polaris 5 87,0% Kielégítő
Hankook Winter iCept RS2 W452 86,7% Kielégítő
BFGoodrich G-Force Winter 2 86,6% Kielégítő
Goodride SW608 86,0% Kielégítő
Apollo Alnac 4G All Season (négyévszakos) 82,9% kielégítő
Laufenn LW31 I Fit 82,1% kielégítő
Kormoran Snow XL 81,5% kielégítő
Nexen N-Blue 4Season WH17 (négyévszakos) 81,1% kielégítő
Bridgestone WeatherControl A005 (négyévszakos) 77,8% Rossz
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 77,3% Rossz
Új (tesztgyőztes) nyári gumi 73,8% Rossz
Használt téli gumi 70,8% Rossz
Használt Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 66,8% Rossz
Használt nyári gumi 64,3% Rossz

* a száraz és a nedves aszfalton, valamint a nedves műgyantán (jegeshez hasonló felületen) mért fékezhetőség és a nedves műgyantán mutatott kapaszkodóképesség 20-20%-os, a kopási kép 10%-os, a zajszint és a kigurulás 5-5%-os figyelembevételével

Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte: „A mezőny első felével autózva nagy meglepetés nem érhet bennünket. Nem kell feltétlenül megvásárolni a legjobb, prémium abroncsokat, ám ha télies körülmények között is kívánunk autózni, mindenképp erősen ajánlott a téli gumi. A négyévszakos abroncsok kapcsán fontos tudni, hogy vannak téli gumi alapúak – ezek tudtak mostani tesztünkön viszonylag jól szerepelni – és vannak nyári gumira épülők, azok jelentősen lemaradtak. A teszten adódott sorrend kapcsán meg kell jegyezni, hogy új abroncsokat teszteltünk. Néhány évnyi használat után egyrészt nyilván más sorrend, másrészt az újkori tudáshoz mérten komoly lemaradás adódik, ezt mutatják a tesztelt, az előírásoknak még tökéletesen megfelelő használt abroncsok is. Ez alapján pedig a legfőbb és mindenképp megjegyzendő üzenet az, hogy egy márkás, de használt abroncsnál sokkalta jobb egy középkategóriás, vagy akár egy annak sem számító, de új darab.”

A TOP 10 abroncsszett árai (Forrás: nonstopgumi.hu) Ár (205/55 R16)
Bridgestone Blizzak LM005 27 676 Ft
Goodyear UltraGrip 9 32 186 Ft
Dunlop Winter Sport 5 32 236 Ft
Continental WinterContact TS 860 31 874 Ft
Michelin Alpin 6 32 573 Ft
Continental AllSeasonContact (négyévszakos) 31 622 Ft
Barum Polaris 5 18 637 Ft
Hankook Winter iCept RS2 W452 25 141 Ft
BFGoodrich G-Force Winter 2 20 516 Ft
Goodride SW608 nem elérhető

Kapcsolódó bejegyzések