Amatőrök „töréstesztje” a Nürburgringen

Emlékezetes, hogy tavaly nyáron megdöntötte az elektromos autók a Pikes Peak pályacsúcsát a Volkswagen I.D. R, amellyel idén új rekord felállítását tervezik a Nürburgring-Nordschleifén. Ott, ahol sok amatőr is kipróbálhatja, mit tud a verda, ám az igyekezetnek gyakran súlyos töréskár a vége.

A Volkswagen Motorsport csapata intenzíven dolgozik a tisztán elektromos hajtású versenyautó folyamatos fejlesztésén. “A munka két módon folyik: egyrészt meg kell találni az optimális tömegű akkumulátort, hogy ne cipeljen felesleges súlyt a 680 lóerős autó, viszont legyen annyi energiája, hogy a célt még a legnagyobb sebességgel lépje át. Ehhez persze a hajtástechnika és az akkumulátorkezelés folyamatos fejlesztésére kell koncentrálni” – magyarázta François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.

vw_id2_m.jpg

A fejlesztők másik feladata a karosszéria módosítása, hiszen “odaát”, Coloradóban az autók a 2682 méteren lévő rajttól a 4302 méter magasságban lévő célig futnak, ezért az ID.R nagy hátsó szárnyat kapott, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozza létre. A Nürburgringen viszont jóval sűrűbb a levegő, tehát alaposan oda kell figyelni minden kis légörvényre – amint az a videónkon is látható 1:10-től.

A Ring északi hurka, a Nordschleife egyébként a világ legnehezebb pályája, ezért is kedvelik a gumi- és autógyártók. A 20,832 kilométer hosszú pályaszakaszon rendezett versenyeket a rövid egyenesek, gyors kanyarok és nagy szintkülönbségek teszik változatossá és nehézzé, ezért tökéletes kísérleti terep az új technológiák kipróbálása számára is.

Az április végén a Nordschleifén futott első tesztkörök bíztatóak, de addig is, amíg a kocsi végleg elkészül, szórakozzunk ezzel a videóval. Sokat lehet tanulni abból, ahogy a lelkes amatőrök összetörik az autóikat.

Kapcsolódó bejegyzések