A teszt után megkezdődött a rendszeres vasúti konténerfuvarozás a kínai Hszian város és Budapest között

    Megkezdődött a rendszeres vasúti konténerfuvarozás a 13 millió lakosú közép-kínai Hszian városa és Budapest között, az első vonat, amely több mint 7000 kilométeres szárazföldi útvonalon fuvarozott általános fogyasztási cikkeket Kínából, rekordidő, tíz nap alatt érkezett a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK vasútlogisztikai központba – közölte a Rail Cargo Hungaria szerdán az MTI-vel. 

    A Kazahsztánon és Ukrajnán keresztül vezető Selyemúton a tervek szerint ezentúl hetente érkeznek a magyar piacra szánt kínai termékek vasúton.
   

 A szerelvények közlekedtetését a Rail Cargo Group szervezi, a vasúti operációs feladatokat az Európai Unió területére történő belépéstől kezdve a Rail Cargo Operator látja el.
   

 A közlemény szerint a kereskedelmi kapcsolatok gyors bővülése tette indokolttá a Selyemút fokozott igénybevételét elsősorban a gyorsaság miatt. Bár egy hajó mintegy 220 konténervonat kapacitásának megfelelő mennyiségű konténert képes elfuvarozni, de az út háromszor annyi ideig tart Európába, mint amennyire a most Budapestre érkezett vonatnak szüksége volt. A Rail Cargo Terminal – BILK és Hszian között a Rail Cargo Group vonata az első. 
  

  A próbavonat Batyevo-Eperjeskén keresztül érkezett Magyarországra.

Kapcsolódó bejegyzések