Maximális törésteszt-eredményt ért el az újgenerációs Toyota Corolla

Ausztráliában már megkezdődött a következő generációs Toyota Corolla forgalmazása, és a helyi járműbiztonsági szervezet nem is késlekedett az átfogó vizsgálat elvégzésével.

Míg Európába csak 2019 elején kerül a márkakereskedésekbe, Japánban, Ausztráliában és Tajvanon már kapható a vadonatúj, tizenkettedik generációs Toyota Corolla. A japán újautó-kiértékelési program (JNCAP) még nem jutott el a típus vizsgálatáig, ám a kevésbé zsúfolt napirenddel dolgozó ausztrál testvérszervezet, az ANCAP már néhány nappal a forgalmazás kezdete után alávetette rendkívül szigorú vizsgálatainak a ferdehátú modellt.

A Corollát már a 2018-as modellévvel bevezetett, részletesebb tájékoztatást nyújtó tesztprotokoll szerint vizsgáztatták. Ez az Európában is megszokott módon nemcsak a felnőtt utasvédelmet, hanem a gyermekvédelmet, a gyalogosvédelmet, valamint a biztonsági segédrendszerek teljesítményét is részletes, százalékos értékeléssel minősíti, ami árnyaltabb képet ad a jármű biztonsági képességeiről.

A felnőtt utasvédelem (96%) terén hat részvizsgálatból háromban maximális teljesítményt nyújtott a legújabb Toyota ferdehátú. Különösen fontos az oldalirányú ütközéses, valamint a karosszériát rendkívüli terhelésnek kitevő, oldalsó oszlopnak ütközéses vizsgálaton elért százszázalékos eredmény, ami igazolja, hogy a Corolla a legkritikusabb helyzetekben is messzemenőkig megóvja utasainak épségét. Szintén hiánytalanul teljesített az autó városi gyalogosfelismerő autonóm vészfékrendszere.

Példaértékűen teljesített a Corolla a gyermek utasvédelem (83%) terén is. Az egyes ülőhelyeken problémamentesen és biztonságosan lehetett rögzíteni a vizsgálatban előírt, különféle gyermekülés-típusokat. Oldalirányú ütközésnél messzemenőkig védettek az autóban utazó gyermekek, frontális ütközésnél pedig épp úgy elhanyagolható a sérülésük kockázata, mint az elöl utazó felnőtteké.

Megdöbbentően jó eredmények születtek a gyalogosvédelem (86%) terén is. A lökhárító és a motorházfedél belépő éle az elképzelhető legmagasabb színvonalon óvja a gyalogosok, kerékpárosok lábszárát. A motorházfedél középső, lágyabb része szintén tökéletes védelmet nyújt, ugyanúgy, ahogy a szélvédő középső szegmense is. A vizsgálat a biztonsági segédrendszerek elemzésével fejeződött be; a gyár átfogó vezetőtámogató rendszere, a Toyota Safety Sense minden tesztelt helyzetben, nappal és éjszakai körülmények között egyaránt észlelte a kerékpárost, illetve a gyalogost, és megbízhatóan állította meg a gépkocsit.

Fotók: Toyota, ncap.com.au

Egész pályás letámadásra készül az új Corollával a Toyota

Megosztás


Kapcsolódó bejegyzések