Hogyan béreljünk életveszélyes autót

Korábban már  Pisti kollégám írt teszteket autóbérléssel kapcsolatban. Abban a tesztben szinte csak pozitív dolgokról olvastam, ezért is döntöttünk az újabb bérlés mellett. Élettársam kisebbik gyermeke Hollandiában dolgozik, ritkán jár haza és mivel az Ő autója éppen szervizelés és műszaki vizsgáztatás alatt van itthon, bérelt egy autót melyet 11:00-ra kért a Liszt Ferenc Repülőtérre. Talán mondanom sem kell, hogy internetes ügyintézés volt, mindent vissza is igazolt a cég, azonban a megbeszélt időpontra nem sikerült az autót odavinniük a terminálhoz. Telefonban 11:30-kor meg is erősítették, hogy valóban nincs még ott az autó és pár perc türelmet kértek.

Sajnos én nem voltam jelen mikor a gyerek átvette az autót és aláírta a bérleti szerződést, mert biztosan nem engedtem volna neki. Kimerülten és feldúltan érkezett haza több mint fél év után, mert az autó látványa előtt még a repülőtéri “kihaénnem” egyenruhásainak a “rutin ellenőrzésével” is találkozott, de ez egy másik sztori lesz majd.
Amint megláttam az autót, bennem is azonnal felment a pumpa.

Az EuroCars Flotta Kft-től (2220 Vecsés, Fő út 220/B) bérelt Fiat Punto-n legelőször a külső sérülések tűntek fel, mert gyakorlatilag egyetlen épp eleme sincs az autónak. Szó szerint minden karosszériaelem vagy behorpadva, vagy meghúzva. (Erről most csak két fotó mert súlyosabb problémákkal is találkoztam)

Ezek után már meg sem lepődtem, hogy a dísztárcsák töröttek (már amelyik kerékre jutott belőle). A törött dísztárcsának velejárójaként a bal első gumiból hiányzott egy darab, a jobb hátsón pedig szintén ki volt szakadva az abroncs.

Az üzemanyagszintjelző szerint kb a negyedéig volt tankolva az autó átadáskor és szerintem még talán életemben nem láttam ilyen borzasztóan retkes kárpitot napi  5500 Ft + áfa bérleti díjért cserébe. Illetve még a vecsési telephelyükről (3 km) a repülőtérre szállítási díjat is felszámolnak ami +3000 Ft

Gondolom a cég nagyon büszke arra, hogy nem kérnek kauciót az autókra, mert honlapjukon is ezt hirdetik, ahogy azt is hogy kilométer korlátozás nélkül bérelhetünk tőlük autót, de természetesen ez sem így van. Szerintem mindenképp megérné nekik kauciót kérni, mert ha a szakadt gumi miatt valaki fejre áll az autópályán, legalább azt az összeget is lehúzhatnák a bérlőről. A “kilométer korlátozás nélkül” pedig csak a napi 300 kilométerre érvényes, mert a szerződésben ez is fel van tüntetve.

Tehát ha ezt olvassa valaki a honlapon:

  • “Ha külföldről érkezik Magyarországra és megbízható, kényelmes és kedvező áron igénybe vehető közlekedési lehetőséget keres az itthon töltött napokra.”

Semmiképpen ne innen béreljen autót, kivéve persze ha öngyilkos típus vagy szeret sokat fizetni egy ócska és feltűnően koszos használhatatlan autóért.

Ha pedig esetleg mégsem történne durrdefekt a szakadt gumik miatt, arra az esetre ott a berepedt szélvédő, amiért még a rendőr is büntet.

Felhőszakadás készült délután, és mivel az autó sem kívül sem belül nem volt takarítva (szerintem soha) menet közben kipróbáltuk a szélvédőmosót is, mivel nehezen láttunk ki az első szélvédőn. A probléma ott kezdődött mikor a szélvédőmosó folyadék nem került az üvegre, ugyanis nem volt feltöltve a tartály és az ablaktörlő lapátok szétkenték az akkor már esőtől nedves vastag porréteget.

Nem sokkal ezután az is kiderült, hogy a szivargyújtó működését sem tartják fontosnak. Hiszen sem telefont tölteni, sem másra nem használható, csak dísznek van az autóban.
Kíváncsian várom a visszavételkori eseményeket, ugyanis a szerződésben le van írva az is, hogy a bérlőnek tisztán kell visszavinni a kocsit.

Tehát ha ilyen retkes állapotban adják oda, megspórolják a takarítást és még pénzt is kereshetnek ezzel is, mert koszos autó esetén 5000 + áfa a “büntetés” érte.

GUSZTUSTALAN!

Hova is tettük a fogyasztóvédelem telefonszámát?!

 

Divatos teszt

 

Megosztás


Kapcsolódó bejegyzések