Szuperzöld kékség

A Kia Soul EV járt nálam, igyekeztem maximálisan ki is használni a zöld rendszám nyújtotta előnyöket több-kevesebb sikerrel.

Kaptam már máskor is lehetőséget elektromos autót vezetni. Első alkalommal egy BMW i3 volt a tesztalany, igaz csak néhány kilométer megtételéig.
Második alkalommal, hosszabb időre kaptam meg egy Nissan e-NV200-at, de valahogy egyik sem győzött meg az elektromobilitás szépségeiről.
Eddig a pillanatig!

Az elektromos autózás nagyon gyerekcipőben jár még itthon, autókból sincs túl nagy a a választék. Vegyes érzelmekkel vettem át az autót, mert amennyi előnye, legalább annyi hátránya is van az elektromos autózásnak. Mivel nem a fővárosban élek, ezért nekem kevésnek bizonyult a megtehető távolság. Ráadásul minden napom a másnapi kilométermennyiség számolgatásával végződött.

Sosem tetszett a Soul. Kocka, csúnya, kicsi női autónak tartottam, de meglepett. Most sem tetszik a külseje, bár sokat javult az első megjelenése óta, dehát ízlések és pofonok…
Belülről viszont igencsak meglepett. A tágasnak tűnő beltér és a hatalmas szélvédő egyáltalán nem kelt bezártság érzetet még a hátsó ülésen utazóknak sem.

Az ülés annyira kényelmesen puha, hogy hosszútávon már akár kényelmetlen is lehet. A műszerfal is meglepően informatív, a megtehető távolság, az akkumulátor töltöttségi szintje és a haladási sebesség, szinte állandóan a szemünk előtt van. 100%-os töltöttség mellett 126 km megtételét számolta ki az autó, mely városban közlekedve lényegesen több is lehet.

A rossz időre tekintettel a fűtést is be kellett kapcsolnom, ez a művelet mindössze 16 km veszteséget jelentett, úgy hogy az ülésfűtés is folyamatosan be volt kapcsolva. Autópályán szinte kettesével zuhantak a kilométerek a kijelzőről, de meglepő módon nem okozott gondot az autónak a 110-130 km/h közötti “száguldás” sem. Hihetetlen dinamikus kis autó, gázadásra rögtön érezhetően egyszerre adja le mind a 285 Nm nyomatékot.

A konnektoros töltés hosszadalmas művelet, a maximális töltöttséghez 12-15 órára is szükség van, gyorstöltővel 25-30 perc alatt 80%-on van a szintjelző. Az akkumulátorok az utastér alatt találhatók, ebből adódóan az ülések alá szinte semmi sem fér be.

 

 

A gyári adatok szerint a 81.4 kW (109 lóerő) teljesítményű villanymotor, 142 km/h maximális sebességet tud az autó, de lehetőség híján ezt nem próbáltam ki.

Az autó súlyelosztása nagyon jó, stabil marad a kanyarokban dinamikus használat mellett is. A fékerő meglepően jó, gázelvételkor, motorfékkel lassítva visszatöltődik egy kevés az elhasznált energiából. A motorfék erősebben észlelhető abban az esetben, ha B-állásra állítjuk a fokozatmentes váltót. Ilyenkor előrelátó vezetési stílusunkkal elérhetjük, hogy a fékpedálhoz hozzá se kelljen érnünk.

A teszthét végére megszerettem a kocsit, bár kívülről még mindig nem békültem ki vele. Mindenesetre eljátszottam a gondolattal, hogy kéne egy ilyen, ha nem kapunk hosszú távú tesztre, akkor még az is lehet hogy veszek egyet… Egyszer majd… 150ezer kilométerrel… amikor már nem működik az akkumulátor sem megbízhatóan, mert sajnos még nem olcsó.

 

Gyári adatok:

Max. teljesítmény (kW) 81.4
Max. nyomaték (Nm) 285
Akkumulátor típus Lithium-ion polymer
Akkumulátor kapacitás (kWh) 75
Akkumulátor teljesítmény (kW) 90
Gyorsulás (0-100 km/h) (sec) 11.2
Max. sebesség (km/h) 145

Irány az esküvő, vagy egy falunap, esetleg a kocsma

 

Megosztás

Kapcsolódó bejegyzések