Peugeot 5008 a családbarát nagyvad

Azon szerencsések közé tartozom akik nyár közepén a Peugeot 5008 sajtóbemutatóján részt vehetett. Először ott ülhettem bele az autóba, de mivel akkor csak utasként próbáltam felmérni a jármű adottságait, rutintalanul rögtön a legjobban felszerelt, GT változatba ugrottam be kollégám mellé. Az elmúlt egy hétben azonban világossá vált, hogy két nagy hibát követtem el.

Az egyik hiba az volt, hogy rögtön a GT változattal kezdtem az ismerkedést. Azért volt hiba, mert a legjobban felszerelt automata sebességváltós minden igényt kielégítő belsővel rendelkező autó, nem engedte, hogy ilyen rövid idő alatt az autó viselkedésére figyeljek, ráadásul a nyár legmelegebb napjaiban a kényelmes bőrülések és a masszázs funkció mellé még a jéghideg klíma is a megváltást jelentette. Egy dolgot vettem észre akkor az autón, mégpedig hogy hatalmas beltere van.

Ezt a hibát, most egy kézi váltós Allure felszereltségű 1.6 BlueHDi orvosolta. Kívülről nem tűnt túl nagynak az autó, de mikor beültem beállítottam a tükröket és az ülést, akkor szembesültem vele, hogy gyakorlatilag egy olyan családi autóban ülök, ahol a 185 centiméteres magasságomhoz az ülést nem koppra hátra, hanem inkább előre kell húznom és a kormányt is majdnem ütközésig kell betolnom, hogy kényelmes legyen.
Kormány… Sportkormány méretű, alul és felül is “vágtak” belőle, így nem is lehet keréknek nevezni, de ez is része az i-Cockpit rendszernek, amiben a digitális műszerfal és 8 colos központi képernyő is szerepel. A digitális műszerfal változtatható attól függően, hogy kinek milyen vezetési stílusa van, illetve vezetés közben mit tart fő prioritásúnak. A kilométeróra és a fordulatszámmérő helyett például a navigációt is az orrunk elé vetítheti a kijelző.
A 6 sebességes kézi váltó pont olyan távolságra van a könyöklőtől, hogy kényelmesen lehessen váltani, de a könyöklő és a váltó közé elhelyezett pohártartóval nem tudtam kibékülni, ugyanis ha azt funkciója szerint használja az ember (…és nem aprót meg kulcsot dobál bele) akkor kényelmetlenné válik a kézi váltó használata.
A középkonzolon található funkcióbillentyűk formája sokat dob az összképen, mint ahogy a műszerfalon végigfutó krómozott díszítőelemek és a kárpit is. Ami nagyon meglepett, hogy egyetlen egy USB csatlakozót találtam az autóban, azt is a középkonzol kis tartórekeszében jól elrejtve. Ez manapság sajnos elég kevés, tekintve hogy 7 személyes családi autóról van szó.
A második sor három ülése egyenként is állítható előre-hátra, a háttámla dőlésszöge is módosítható, illetve a csomagtartóban elrejtve még plusz két ülés található, ha esetleg többen szeretnénk utazni, azonban ezek használatakor a csomagtér mérete is jelentősen lecsökken. Variálhatóságát tekintve első osztályú a kialakítás, hiszen a második sor üléseit teljesen előre hajtva, gyakorlatilag meghosszabbítható a csomagtér és még a két pótülést is egy-egy mozdulattal ki lehet emelni, így helyük további pakolási lehetőségeket kínál.

A második hiba, hogy kihagytam a vezetés élményét. Na ezt (sem) kellett volna…
Bár nem szeretem az automata sebességváltót, ez az egyetlen mentségem arra, hogy kihagytam a tesztvezetés lehetőségét nyáron. Ebben a tesztautóban manuális váltó van, ezáltal a vezetési élmény is más, de most már nagyon kíváncsi lennék az automatára is.
Az autó 1.6 BlueHDi motorja összesen 120 lóerőt tud, ami ugyan nem sok, de városban bőven elég lehet, viszont autópályán is tudott meglepetést okozni. A 120 lóerőhöz 300Nm nyomaték társul, amit 1500-as fordulaton lead a motor és tartja is 3500-ig. Sport fokozatban pedig ugyanez lényegesen többnek tűnik. A váltó melletti sport gomb megnyomásával gyakorlatilag elszabadulnak a lóerők, érzékenyebb lesz az autó gázadásra, elnehezül a kormány és a hangszórókból is morcosabb motorhang tör elő.
Ezt a funkciót nem sokat használtam, mert engem sokkal inkább normál használat mellett érdekelt a fogyasztás.
Fogyasztását tekintve a gyári adatoktól nyilván eltér mivel laboratóriumi körülmények mellett tesztelik. Nálam a vegyes fogyasztás 5,6 literre jött ki, de mivel ebben nincs benne a városi dugóban araszolás és a 10 méterenkénti piros lámpánál ücsörgés, ezért az átlagfogyasztást hosszabb távon 6-6,5 liter körül saccolnám. Autópályán a legjobb érték 5,3 liter körül alakult, négy felnőttel az utastérben.

A kormányzása meglepően könnyű, nem ijed meg egy-egy dinamikusan vett kanyartól sem, bár ilyenkor kissé megdől a “doboz”, de érezhetően jó a tapadása. Gázelvételkor alig lassul az autó, így jelentős fogyasztáscsökkenést lehet elérni a “vitorlázással” is. A kátyúkat, illetve úthibákat alig érezni az autóban, a motorhang nem hallatszik be az utastérbe még autópályán sem. Utazósebessége nagyjából 130-150 km/h között van, így kiváló szabadidőautónak is mondható.


Egyik kedvenc tulajdonság az automata illatszóró.

Összességében egy nagyon jó autót kaptunk a Peugeot-tól. Nagyon megszerettem ez alatt az egy hét alatt és nehezen adtam vissza, de reménykedem benne, hogy még beülhetek egyszer egy ilyenbe. Árak és további paraméterek ITT elérhetők.

 

Teszteljük csak, hogy kinek kellene az arany színű G-Shock karóra

Megosztás

Kapcsolódó bejegyzések