Egy szimpatikus roKON Amit magunknak választunk

Van egy mondás, miszerint az ember a szomszédait és a roKONAit nem válogathatja meg.
Ezt a mondást húzta keresztbe egyetlen mozdulattal a Hyundai, amikor piacra dobta legújabb modelljét, elvégre ez az autó igazi jó roKONAlehet bárkinek!

Az a megtiszteltetés ért bennünket, hogy meghívást kaptunk a vadonatúj Hyundai Kona nemzetközi sajtóbemutatójára.

Csütörtökön reggel öten szálltunk repülőre, hogy Barcelonába utazzunk és a város körül kijelölt utakon (országút, autópálya,erdő…) ismerkedjünk a Konával.

Amikor a reptérnél a parkolóházban rácsodálkoztunk a felsorakozott gépekre, néhány percen keresztül gyönyörködtünk a formavilágban, az apró  dizájn trükkökben.

Mi hárman huppantunk egy autóba – először a kisebb motorral, majd a nagyobb erőforrással és 4×4-es hajtással szerelt géppel kerültünk közelebbi kapcsolatba – és én úgy döntöttem, először utasként, az anyósülésen ismerkednék a masinával.
A Konába huppanva az egyik első meglepetés akkor ért, amikor becsatoltam a biztonsági övet, ugyanis az öv színe megegyezett az autó külső fényezésével.

Nem nagy trükk, ám mégis biztos, hogy nagy népszerűségnek örvend majd…

Azt is igen hamar megállapítottuk, hogy nagyon  jót tett az autónak, hogy a belsejében nem csupán egy szín uralkodik, hanem több helyen is színes szegélyek emelik ki a gombokat, a klímát, a sebességváltót és természetesen az üléseken is visszaköszönnek ezek a díszítőelemként szolgálómegoldások.

És, ha már említést tettem az ülésekről, akkor most azonnal le is írhatom, hogy akár vezetve, akár elől ülve, akár a hátsó sorban utazva – mert volt/lesz ilyen később is – egy mindent igényt kielégítőszélben tudhatjuk magunk mögött a kilométereket.
Számomra kifejezetten pozitív meglepetésként szolgált, hogy az ülések úgy lettek kialakítva, hogy az embernek nincs semmi különleges érzése! Nagyon pozitív, hogy tényleg otthonosan érezhetjük magunkat az új Kona bármelyik ülőlapjába huppanva. A háttámlákkal kapcsolatban is hasonló tapasztalatokat szerezhettünk.
Az ülések oldaltartásáról annyit, hogy a Barcelona környékén található hegyekben autózva a szerpentineken suhanva sem kellett attól tartanunk, hogy esetleg oldalra mozdulna a csípőnk/derekunk/hátunk.

Amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy az autóban utazva sem az első, sem a hátsó üléseken nem éreztem, hogy billegett volna a gép.
Sőt, amikor elhagytuk a szilárd útburkolatot a 4×4-es verzióval, kellemetlen pattogást sem tapasztaltam a hátsó sorban utazva!
Mindezt a nagyszerűen hangolt futóműveknek köszönhetjük.

Nos, a “foteleket kiveséztük”, így gyorsan említsük meg azt is, hogy a kis városi “teLeKjáró” (SUV) utasterének belső magassága elől-hátul bőven ad fejteret a 180 pluszos   – nem korban kell érteni! 🙂  – embereknek is.
Ráadásul a hátsó lábtérnél is elférhetünk…
Nem,azt egy percig sem állítjuk,hogy mondjuk három felnőtt férfi kényelmesen utazhatna hátul  több száz kilométeren át, de ugyebár ezt szinte egyik személygépkocsi sem adja meg számunkra.
A Konában ülve azonban négy felnőtt számára a kényelmesen megtehető  távolságnak nem lehet határa.
Arról meg ugye ne is beszéljünk,hogy ha mondjuk csak két felnőtt utazik elől és két gyermek hátul…
Vagyis, inkább mégis tegyünk említést, elvégre egy nagyon kényelmes és tágas autóról beszélünk ebben az  esetben!

Ha már utazás, akkor természetesen a csomagtartó is nagyon fontos.
Nos, a vadonatúj Hyundai Konában bizony elférhet egy négytagú család pakkja, ha épp’ nyaralni indul…

Nem, azt nem állítjuk, hogy a kategória legnagyobb csomagterét kapta a Kona, azt viszont bátran kijelenthetjük,hogy az elegáns és egyben szemet gyönyörködtető formaterven belül megfelelő méretű hely marad a cuccainknak!

A Hyundai Kona mindezeken felül megkapott minden olyan vezetésbiztonsági és kényelmi/szórakoztató kütyüt, amelyek bizony ma már elengedhetetlenek egy magára valamit is adó modell számára.
A vezetésbiztonsági eszközök közül a sávelhagyást gátló, a holttér-figyelő és a mögöttes keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszereket teszteltük élesben,  illetve kihasználtuk az indukciós töltést is a mobiljainknál.
Jelesre vizsgáztak!

A head-up kijelző sem mai találmány… Az viszont, hogy a Konában a kormányon található gombok segítségével pillanatok alatt testre szabhatjuk például ezt a kiegészítőt is, mindenképpen meg kell  említenünk,mert például a magasabbra kvalifikált modelleknél is a menüben kell általában bíbelődni  ezzel!
A vadonatúj Hyundai Kona biztonságát tehát nagyban növeli, hogy a sofőr szinte mindent magáőra szabhat, irányíthat, ki/be kapcsolhat  a kormányról.

Ja ,a kormánykerék nagyon jó tapintású és  méretű.
Mind az automata, mind a manuális sebességváltó jól van hangolva, ráadásul az automatánál  van lehetőségünk belepiszkálni a váltásokba.
A Kona futóműve – mint azt fentebb már említettük-nagyon jó hangolású, és az autót nagyon nehéz alul-,vagy túlkormányzottá tenni. Ez is a biztonságot növeli!

Összességében egy nagyon elegáns, kissé agresszív kinézetű, ám mégis elegáns, nagyon kényelmes és stabil gépet ismerhettünk meg a több száz kilométeres tesztút során.

Már várjuk, hogy az első autók megérkezzenek a hazai tesztparkba is, mert az ember mégiscsak lakva ismeri meg a másikat és az egy hetes tesztperiódus alatt további tapasztalatokat szerezhetünk majd a kicsikéről.

A gép már előrendelhető. Tessenek hát sietni, érdeklődni, ha még nem elég nagy a roKONAság!

Érkezett néhány fotó a vadonatúj Hyundai Kona első próbájáról

Teszteljük csak, hogy kinek kellene az arany színű G-Shock karóra

Megosztás


Kapcsolódó bejegyzések