Ha enyém lenne, egy percre se’ tenném SPARKolópályára

Jó-jó, tudom.
Már megint biztosan azt kérdezitek, hogy; MIVAAAN?!
De tudjátok,ha valami a szívünkhöz nő,akkor jönnek az elmebuggyant, megfejthetetlennek tűnő címek…

Pedig ha már most elárulom, hogy a DJI Sparkról próbálok most épp gondolatokat lepötyögni, akkor Ti is érthetitek, hogy le nem tenném egy percre se’ – ha én birtokolnám.

Le nem tenném, de a nyomorult időjárás azért csúnyán belepiszkított a tesztelési időszakba, így nagyon keveset tudtam  repülni a kis drónnal.

De,ne szaladjunk előre ennyire!

Kezdjük azzal, hogy először akkor találkoztam a Sparkkal amikor a Duplitec Kft-től először elhoztam tesztre a DJI Osmo eszközt.
Mialatt ott vártam az Osmo előkészítésére, a Duplitec központjában a polcra kiállított eszközöket nézegettem, tapogattam, emelgettem, tanulmányoztam.

Értem én, hogy mindenki a nagyobb drónokra vágyik, de én szeretem a fokozatosság elvét és már akkor arról álmodoztam, hogy egyszer megtapasztalom, milyen is irányítani a Sparkot.

Aztán teltek,  múltak a hetek, és szeptember közepén eljött az ideje, hogy a Spark eljöjjön velem néhány napra…

A drón egy viszonylag nagy dobozban pihen – a saját kis hordozó dobozában, két akkumulátorral, illetve külön kis hordtáskában a kontrollerrel, rotorvédőkkel, illetve a töltővel, kábelekkel.
A Spark saját védődoboza is nagyon praktikus ám a kis táskában a drón mellett a kontroller, illetve az akkumulátorok is elférnek és akár vállra akasztva vihetjük magunkkal bárhová a szettet.
Én így hurcibáltam egy héten át mindenhová…

A Spark akkujai több mint 15 perces aktív  repülést biztosítanak a felhasználó számára.
A távirányító/kontroller ennél sokkal több ideig bírja egy feltöltéssel, így – ha van nálunk több feltöltött akku a drónhoz – akár órákon át repülhetünk.

Az éles tesztelés természetesen az udvaron kezdődött.

Miután letöltöttem a megfelelőalkalmazást az éppen tesztelés alatt nálunk lévő Nokia 6 telefonra, bekapcsoltam a Sparkot és a távirányítóját, hogy egy gyors párosítás – QR-kódok is segítik a felhasználót a mielőbbi kapcsolódásban – után indulhasson is az első felszállás.
Az alkalmazás természetesen mutatja a kamera képét,de egy kis ablakban azt is jelzi, hogy a térképen hol is vagyunk az eszközünkkel.
Ez nagyon fontos lehet akkor, ha például azt szeretnénk, hogy automata módban visszatérjen a felszállás helyére a kis kütyü! (Ehhez természetesen megadhatjuk a visszatérés repülési magasságát is az applikációban.)

Talán mondani sem kell de azt is megszabhatjuk az alkalmazás segítségével, hogy maximum milyen magasra emelkedjen a Sparka repülés soráb, illetve az is korlátozható, hogy milyen távolságra repüljön el tőlünk.
És, igen, személyre szabható még, hogy egy tárgyat/embert/állatot, maximum mennyire közelítsen meg a drón.

Szóval az alapbeállításokkal el lehet ám “szórakozni”.
Én is így tettem, majd a tesztelési időszak alatt – a kerten kívül – repültem motorok és autók fölött, illetve…

…a kertben kipróbáltam azt is, hogy mi van akkor, ha nem a kontrollerrel,hanem a mobiltelefonunk segítségével irányítjuk a Sparkot.

A program igen jól állátható és nagyon finoman reagál az érintőképernyőn adott utasításokra.
Ez nagyon hasznos lehet számunkra, ha például többtucatnyi Spark akkuval rendelkezünk és a kontroller már nem bírná erővel a repüléseket. Ilyenkor a mobilunk pillanatok alatt átveheti – szó szerint – az irányítást.

A Spark rendelkezik azzal a tudással is, hogy egy igazi Jedi lovagot varázsoljon a felhasználóból.
Az applikáció segítségével ugyanis kiválaszthatjuk a szelfi módot, és ilyenkor a repülő drónnal szemben állva a kezünkkel adhatunk utasítást a kis eszköznek, amit az nagyon jól le is reagál.

Bevallom, ezt a funkciót nem tudtam kipróbálni a rövid tesztelés alatt – elvégre több napon át szakadt az eső -, de ígérem,elkérem még a DJI Sparkot a Duplitec Kft-től és bemutatom az olvasóknak az  erő uralását is.
Tényleg! Azt tudtátok, hogy a Duplitec Kft hatalmas raktárbázissal, közel ötven viszonteladóval rendelkezik és csak náluk dolgoznak a DJI által hivatalosan is leoktatott, “bejegyzett” szervizesek az országban?!

A DJI Sparkról bátran kijelenthetjük, kezelése olyan egyszerű, akár egy gyermekjáték, de tudása a profi gépekét súrolja.
Ár-érték arányban tuti a lehető legjobb választás ma Magyarországon!

FONTOSABB ADATOK:

Gyártó DJI
Akkumulátor kapacitás 2970 mAh
Felhasználási terület Szórakozás
Rotorok száma 4 db
Irányítás Okostelefon/tablet
Távvezérlő
Méret rotorokkal 143×143×55 mm
Súly 300 g
Szín Fehér
Beépített kamera Igen
Beépített gimbal Igen
Maximális repülési idő 15 perc
Maximális hatótávolság 2,4/5 GHz 300/500 m
Kamera max. felbontása 1920 x 1080
Kamera max. sebessége 30 fps
Kamera max. gyújtótáv. 25 mm

SPECIFIKÁCIÓK:

Test
Max. emelkedési sebesség 3m/s (sport módban szélcsendben)
Max. süllyedési sebesség 3m/s (auto landing módban)
Max. sebesség 50 km/h (sport módban szélcsendben)
Max. tengerszint feletti magasság 4000 m
Max. repülési idő 16 perc
Max. lebegési idő 15 perc
Működési hőmérséklet 0° és 40°C között
Helymeghatározó rendszer GPS/GLONASS
Jeladó (EIRP) 2.4 GHz

FCC: 25 dBm; CE:18 dBm, SRRC: 18 dBm

5.8 GHz

FCC: 27 dBm; CE: 14 dBm; SRRC:27 dBm

Működési frekvencia 2.400 – 2.483 GHz; 5.725 – 5.825 GHz
Felszálló súly 300 g
Méretek 143 x 143 x 55 mm
Átmérő 170 mm
 

3D érzékelő rendszer

Akadály érzékelési távolság 0.2 – 5 m
Érzékenység Min. 20 x 20 cm-es tárgy, megfelelő megvilágítás
 

Kamera

Szenzor 1/2.3″ CMOS

Effektív pixel: 12 MP

Optika Látószög: 81.9° 25 mm f/2.6
ISO tartomány Videó: 100-3200

Fotó: 100-1600

Elektronikus zársebesség 2-1/8000s
Képméret 3968 x 2976
Fotó módok Szimpla fotó

Fotósorozat

Intervallum: 2/3/5/7/10/15/20/30/60s

Videó felbontás FHD: 1920 x 1080 30p
Max. bitráta 24 Mbps
Támogatott fájlformátum FAT32
Fotó formátum JPEG
Videó formátum MP4 (MPEG-4 AVC/H.264)
 

Távirányító

Működési frekvencia 2.412-2.462 GHz; 5.745-5.825 GHz
Max. jelátviteli távolság 2.412-2.462 GHz

FCC: 2 km; CE: 500 m; SRRC: 500 m

5.745-5.825 GHz

FCC: 2 km; CE: 300 m; SRRC: 1.2 km

Működési hőmérséklet 0° és 40°C között
Akkumulátor 2970 mAh
Jeladó teljesítmény 2.4 GHz
FCC: ≤26 dBm; CE: ≤18 dBm; SRCC: ≤18 dBm
5.8 GHz
FCC: ≤28 dBm; CE: ≤14 dBm; SRCC: ≤26 dBm
Működési áram/feszültség 950 mAh @3.7V
Támogatott mobileszköz méret Vastagság: 6.5 – 8.5 mm

Max. hosszúság: 160 mm

 

Intelligens akkumulátor

Kapacitás 1480 mAh
Feszültség 11.4 V
Max. töltési feszültség 13.05 V
Akkumulátor típus LiPo 3S
Teljesítmény 16.87 Wh
Nettó súly Kb. 95 g
Töltési hőmérséklet 5° és 40° C között
 

Gimbal

Vezérelhető tartomány -85° és 0° között
Stabilizáció 2 tengelyes mechanikus
 

Érzékelő rendszer

Sebesség tartomány 36 km/h 2 m magasságban
Működési környezet Tisztán, jól látható felület, megfelelő visszaverődés (lux>15)
 

WiFi

Működési frekvencia 2.4 GHz/5.8 GHz
Max. átviteli távolság 100 m távolság, 50 m magasság
 

Töltő

Bemenet 100-240 V; 50/60 Hz; 0.5 A
Kimenet 5 V/3 A; 9 V/2 A; 12 V/1.5 A
 

Támogatott MicroSD kártyák

Típus Sandisk 16/32 GB UHS-1 Micro SDHC
Kingston 16/32 GB UHS-1 Micro SDHC
Samsung 16/32 GB UHS-I Micro SDHC
Sandisk 64 GB UHS-1 Micro SDXC
Kingston 64 GB UHS-1 Micro SDXC
Samsung 64 GB UHS-I Micro SDXC

 

 

A G-Shock Hungary (https://www.facebook.com/G.SHOCK.Hungary/)-nak, a bevezetem.eu…

Közzétette: tesztalelkemindennek.hu – 2017. október 11.

 

 

 

Megosztás


Kapcsolódó bejegyzések