Kétszázötvennel árkon bokron át

Az idei nyáron egy 250-es krossz motorral kezdtem a Honda sorozatot.
Egy hosszú hétvégén át tartó próba után a 25. Sziget fesztivál idejére újra CRF250RLA nyergébe pattantam és több alkalommal is a géppel robogtam haza az Óbudai szigetről.
Azt, már az első teszt során megjegyeztem, hogy mostantól teljesen értem a krosszmotorok szerelmeseit.
Számomra nagyon ideális volt az üléspozíció és az, hogy magas felépítésű a motor, szerintem biztonságossá is teszi a közlekedést.
Egyrészt sem a nyomvályúk, sem a kátyúk, vagy fekvőrendőrök nem jelentenek problémát, vagy akadályt, másrészt a magasság abban is segíthet, hogy könnyebben észrevegyenek az autósok.

Ez az érzés a hosszabb teszt során sem cáfolódott meg.

Maga a motor nem egy gyorsuló erőgép, es be kellett látnom azt is, hogy a terepgumikkal alkalmatlan az autópályán  a való hosszabb közlekedésre, de ez a masina nem is erről szól.
A CRF250RLA követeli az embertől, hogy terepre, akadályok közé vigyük.
Én pedig (majdnem) rendes gyerek vagyok, ezért számtalan kilométert tettem meg “nehezített” körülmények között.
Egyrészt a régi hármas úton Gödöllői elhagyva, Aszód felé van egy olyan kátyúsor, hogy ha nem ezzel a vassal tapasztalom meg először, akkor tuti esés lett volna a vége.
Másrészt az Óbudai sziget a fesztivál építése alatt sem a tükörsima utak mekkája, és én bizony több alkalommal is körbegurultam a szigeten.
Ja, és ne felejtsük el, hogy a fesztivál ideje alatt a szimpatikus rendőrök csak a Margit híd irányában engedték a járművekkel közlekedőket, így kénytelen voltam az Árpád hídnál három lépcsőfokot megmászni akárhányszor hazaindultak a mocival – ugyanis én a Megyeri hídon át közlekedtem hazafelé.
Na, ezek a feladatok voltak azok, amelyek meg sem kottyantak a vasnak.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Szigeten nem volt olyan, hogy ne gyönyörködött volna épp valaki a motorban, amikor  a “parkolóhelyhez” értem és indultam volna haza.
De több alkalommal a fesztiválozók is megállították, hogy rácsodálkozzanak a gépre, faggassanak azzal kapcsolatban, vagy csak épp fotót készítsenek róla.

Összességében egy szerethető és használható motort ismertem meg a CRF250RLA modellben!

Az első fényszóró egy kompakt, aszimmetrikus kettős LED-egység. Ez a kialakítás nagyon látványossá és egyben feltűnővé teszi a motort.
A digitális műszerfal tartalmazza a sebességmérőt, a fordulatszámmérőt, az üzemanyagmérőt és az  órát.kialakítása, megvilágítása olyan,hogy tényleg elég néhány pillanat, hogy a számunkra fontos adatokat leolvassuk – akár éjszaka is. Nekem, mondjuk kissé hiányzott eleinte az éppen aktuális sebességi fokozat visszajelzése, de gyorsan megtanultam számolni  😀
A 10,1 literes (1,6 literes tartalék) üzemanyagtartály 320 kilométernyi távolságot tesz lehetővé az  átlag 3 liternyi üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően.
Az ülés teljesen beleolvad a motor felső gerincébe. Amikor először próbáltam, kissé furcsa érzéssel szálltam le az első 50 kilométer után a vasról, ám a rendszeres közlekedés során  egyetlen pillanatig sem éreztem kényelmetlennek. Ja, és arról se feledkezzünk meg, hogy akár a lábtartón állva is utazhatunk…
Fontos kiemelni, hogy a motor szélessége megkönnyíti a felhasználónak, hogy,  úgy igazán a combjai közé szorítsa a gépet. Ez nagyon jó például a földutakon/terepen történő utazáskor.
Fentebb már elhintettem azt, hogy a valódi terepgumikkal nem igazán alkalmas az autópályán való száguldásra. Országúton azonban, 80-90 kilométeres sebességig nagyon jól viselkedik.
És azt se felejtsük el, hogy magas felépítésének köszönhetően könnyedén tudunk akár az autók között is lavírozni a dugóban – mert a kormányunk a kocsik tükre fölött simán elfér 🙂

Ide terveztem a mociról készült képeket, de ugye a Szigeten  egy vicces fiú kissé belepiszkált a CAT S60 telefonomba, minek eredményeként a fotók, videók, hangfájlok egy része elveszett. 🙁  Anyukáját ezúton is üdvözlöm!

Specifikációk:

  • Motor
    Furat × löket (mm) 76 x 55
    Kompresszióviszony 10,7:1
    Összlökettérfogat (cm3) 250
    Motortípus Egyhengeres, DOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű
    Teljesítmény 18,2 kW/8500 f./perc
    Forgatónyomaték 22,6 Nm/6750 f./perc
    Indítás Önindító
  • Váz és futómű
    Első felfüggesztés 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópokból összeállított villa
    Hátsó felfüggesztés Pro-Link himbarendszer, központi rugóstag, alumínium lengővilla
    Első abroncs 3.00-21 51P
    Hátsó abroncs 120/80-18M/C (62P)
    Felni elöl 21 x 1,60
    Felni hátul 18 x 2,15
  • Méretek és tömeg
    Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) 12 V/7 Ah
    Méretek (H×Sz×M) (mm) 2210 x 900 x 1425
    Alváztípus Acél hídváz
    Üzemanyagtank kapacitás (liter) 10.1
    Szabad hasmagasság (mm) 270
    Menetkész tömeg (kg) 157
    Ülésmagasság (mm) 895
    Tengelytáv (mm) 1455
  • Erőátvitel
    Végáttétel Lánc
    Sebességváltó Hatfokozatú

Kapcsolódó bejegyzések