Vérbeli és praktikus Szigetlakó – Dacia Logan MCV

Ez a cím, már megint micsoda!?
…Gondolhatja a nagyérdemű, ezért ismét egy kis magyarázattal kezdünk.

Az úgy volt, hogy hosszú évekkel ezelőtt egy – a többek között a Sziget fesztiválon  is tevékenykedő – önkéntes csapat médiamegjelenéseit szerveztem és próbáltam támogatókat az egyesület mellé állítani.
Szerencsémre a Dacia hazai vezetőinek tetszett az önkéntes segítők munkája és néhány esztendővel ezelőtt két Dacia Logan MCV-t is biztosítottak számunkra.
Mivel  az autókat az én  kapcsolatrendszeremnek köszönhetően használhatta az egyesület egész nyáron, több fesztiválon át, az egyik MCV-be “én költöztem bele” – még,  ha ez így utólag, nagyon zavarja is az egyesület elnökét és alelnökét…

A következő esztendőben újra MCV-k érkeztek az egyesülethez, majd amikor én befejeztem az ottani önkéntes munkát, egy Duster lett a nyári társam a tavalyi esztendőben,  az idei Sziget fesztiválra azonban “visszaköltözhettem” a megszokott Logan MCV-be.

A Dacia Logan már az első  megjelenésekor nagyot tarolt a hazai autópiacon – köszönhetően egyszerűségének, praktikusságának és kedvező árazásának.
Nem, nem! A Loganba huppanva nem a kézzel  varrott bőrt,  vagy a fa (utánzatú műanyag) betéteket kell keresnie az embernek!
A Logan nem flancol, csak teszi csendben és pontosan a dolgát!

Az idei esztendőben már a második generációs Dacia Logan MCV, facelift változatát koptathattam.

Az autó a külső megjelenésében is szolidan hozza a mai trendeket.
Orcácskája jellegzetes Dacia mosolyt kapott, az első fényszórókban a kor nagy és hasznos újítása, a LED nappali fény is helyet kapott.

A viszonylag hosszú orr biztonságérzetet ad, az első és a hátsó ajtókon teljesen zökkenőmentesen huppanhatunk be a gépbe – vagy épp könnyedén hagyhatjuk el  az utasteret.
Az autó végéhez érve egy igen nagyméretű csomagtér ajtót találunk, ami elég magasra nyílik ahhoz, hogy akár a magamfajta 180 pluszos emberek se verjék bele a burájukat a pakoláskor.

A: Tengelytáv 2635
B : Teljes hossz 4501
C : Első túlnyúlás 827
D : Hátsó túlnyúlás 1039
H : Magasság terheletlenül 1521
H2 : Csomagtér ajtónyílásának magassága 784
H1 : Rakodóküszöb magassága 590
L1/L2 : Szélesség visszapillantó tükrök nélkül/tükrökkel 1733 / 1994

Ha már a csomagtér ajtajánál tartunk, akkor kezdjük is a belső elemzést erről az oldalról.
A csomagtér padlójának, és vele a hátsó lökhárító felső élének magassága nagyon ideális, ugyanis nem kell sem mélyre hajolnunk, sem magasra emelnünk, ha éppen rakodunk a kombiba/ból.
A padló természetesen felnyitható és alatta a pótkerék, valamint a kerékkulcs mellé akár egy zsugornyi félliteres üdítőt (vagy egyéb piákat) is elhelyezhetünk – a fóliából  kicsomagolva. Ez nagyon hasznos lehet a fesztiválra való  behajtáskor 😉
A kombi csomagtere alapból is hatalmas… Amennyiben a hátsó  ülések osztottan dönthető háttámláját előre hajtjuk, szinte egy franciaágyat kapunk. Ekkor akár egy magasabb szekrényt,vagy (fektetve) egy nagyobb hűtőt is ellogisztikázhatunk a kocsival.

No, de beszéljünk inkább a személyes tesztről!
Mint fentebb már említettem, az évek során több alkalommal is lehetett hű társam az MCV. Ezen utak, fesztiválok során bizony volt olyan is, hogy olyan ítéletidő volt az adott helyszínen, hogy a kombiban aludtam.
És, ami a lényeg! Egyrészt hosszában elfértem – igaz ehhez az első (anyós)ülést teljesen előre kellett húzni -, másrészt nem is volt annyira kényelmetlen szálláshely. Meg kell említenem,hogy a hátsó üléssor és a csomagtér padlója között némi szintkülönbség van, de ez egy megfelelően odahajtogatott pokróccal “áthidalható” – így nem zavaró.
Az autóban alváskor a csomagok, technikai eszközök simán elfértek a “franciaágy” vezetőülés mögötti részénél és az átöltözéshez is volt elegendő tér az MCV-ben.

Na, de ennyit a lakásnak használásról.
Haladjunk inkább tovább előre az autóban!
A hátsó üléseken akár három felnőtt is elfér és mind fej-, mind lábtérben van elegendő hely számukra.
Sőt!
A LoganMCV-ben a középső székecskére is beültethetünk egy embert! Nem is csoda, hogy oly’ népszerű a gép például az építőiparban dolgozó brigádok körében

A vezető ülésének magassága – a Daciaknál megszokottan – két éllásban mozgatható, az autót mégis nagyon jól személyre lehet szabni. Az ülőlapés a háttámla megfelel minden elvárásnak és hosszabb távon sem kényelmetlen.

A vezető előtti műszerfalon minden fontos információ megjeleníthető és természetesen magunk választhatjuk ki, hogy a pillanatnyi fogyasztást, vagy épp a még megtehető távolságot kívánjuk figyelni.

Az autó természetesen a kormányról kezelhető tempomattal is fel lett szerelve és a Daciáknál/Renault-knál megszokott rádió/médialejátszó kezelőszervek a kormány mögötti kis fülre kerültek.

Az évek során a benzines és a dízel erőforrásokkal szerelt Loganok szerepeltek a “fesztiválturnékon”. Mindkét motortípus igenkedvező fogyasztást produkált. Természetesen a dízel kevesebbel is beérte és nyomatékosabb volt.

A Dacia Logan MCV fontosabb adatait, paramétereit, részletesebb bemutatását megtaláljátok a hivatalos honlapon.

Évek során szerzett tapasztalataim alapján  tényleg nem csodálkozom azon, hogy az autó igen népszerű és töretlen sikere van a hazai piacon (is).
A Logan MCV tökéletes választás lehet mind kisgyermekes családok, mind brigádok számára!
Mert egyrészt praktikus,  másrészt hatalmas, harmadrészt megbízható és nem mellékesen biztonságos is!

Ha lehet még választani,a 2018-as fesztiválszezonra is a Logan MCV-t kérném – mert tényleg tökéletes Szigetlakó!

Kapcsolódó bejegyzések